Gå til indhold

Billede
- - - - -

Kuno Beller-test

• Låst emne Emnet er låst
27 svar på dette emne

#1 LilleLoppe

LilleLoppe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.433 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 16:16

Er der nogen herinde, der har erfaringer med Kuno Beller-testen (en anerkendt udviklingstest, hvor man tester barnets udviklingsmæssige alder)?

Kan man lave den som forældre i samarbejde med pædagogerne i børnehaven, eller skal/bør det være en psykolog, der laver testen?

På forhånd tak :)
Pak ikke dine børn ind i vat - pak dem ind i gode historier :)
Anders Lindgren

Vi ser ikke tingene, som de er - vi ser dem, som VI er! Anaïs Nin

#2 colibri_21

colibri_21

Erfaren

• Medlemmer
  • 333 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 16:35

Min søn fik den bare lavet af sundhedsplejersken ved det sidste besøg..

I begyndelsen var vi os selv.
Derefter blev vi formet så vi blev nogle andre.
Resten af livet bruger vi til at finde os selv igen...

What We Desire Destroys Us...

#3 nansen1507

nansen1507

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.080 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 16:51

Vores søn fik den lavet i børnehaven af en psykolog. Pædagogerne var vist ikke tilstede når hun var der, vi (forældrene) blev indkaldt til en samtale da hun var helt færdig med alle test :)

#4 Dolaem

Dolaem

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.529 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 16:54

Gad vide om det er sådan en test min niece fik lavet ca. 1 år før hun skulle starte i skole:gruble:

Hun blev testet i børnehaven, uden at der var nogen hun kendte i rummet, og så fandt de ud af, om det pågældende barn manglede nogen færdigeheder til at starte i skole.
I'm in love with you - and all these little things :love:

#5 Muuh

Muuh

Afhængig

• Medlemmer
  • 26.711 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 16:58

I de børnehaver jeg har arbejdet i har pædagogerne i sammen råd med forældrende selv lavet Kuno Bellers på børnene uden en psykolog. Har selv være med til at lave en enkelt.
Med fræk frømand og laber larve :-D

If nothing goes right, go left

#6 LilleLoppe

LilleLoppe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.433 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 17:21

Tak for jeres svar :)
Som I sikkert kan regne ud skal vi selv have lavet en test på Sønnike sammen med to af hans nærmeste pædagoger. Det er om tre uger.
De har lavet testen på forhånd ud fra deres kendskab/omgang til/med ham, og så gennemgår vi den til mødet, hvor vi så kan svare på de enkelte spørgsmål (?) og om hvorvidt vi er enige i deres svar - og så kan vi så se/finde resultatet bagefter ud fra en kurve.

Jeg er egentlig ikke usikker på testen som sådan, den bliver brugt både i adoptionsrådgivning og ofte i forbindelse med præmature børn (min søn er både adopteret og præmatur - og HELT vidunderlig :love: ), det er mere om det skal være en psykolog der laver testen. - Men omvendt kender pædagogerne ham jo fra hverdagen modsat en psykolog.

Men jeg kan forstå at ved flere af Jer var det også pædagoger der stod for testen, så det lyder jo fint :) De skal jo ikke "diagnosticere" ham som sådan - mere finde ud af, hvor man måske skal give ham yderligere støtte.

Tak for jeres svar - flere erfaringer er velkomne :)
Pak ikke dine børn ind i vat - pak dem ind i gode historier :)
Anders Lindgren

Vi ser ikke tingene, som de er - vi ser dem, som VI er! Anaïs Nin

#7 Rikke

Rikke

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.625 Beskeder:
  • LocationAmager

Skrevet 31 maj 2007 - 17:45

Testen er baseret på, hvad barnet kan indenfor følgende områder:

Legemspleje og beherskelse af kropsfunktioner
Omverdensbevidsthed
Social-følelsesmæssig udvikling
Leg
Sproglig udvikling
Kognitiv udvikling
Grovmotorik
Finmotorik

Pædagogerne er garanteret de allerbedste til at lave testen, da de jo ser ham dagligt i mange forskellige situationer, som du også selv skriver.

Jeg synes testen er rigtig god til at give et billede af, om der er noget der halter lidt i forhold til andet, og hvor man så skal sætte lidt ekstra ind.

Nu er jeg blevet helt hooked og vil lave den på Astrid i aften :D

#8 Gaissi

Gaissi

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.057 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 17:51

Vi lavede testen på vores søn og det samme gjorde børnehaven, så sammenlignede vi dem med psykologen. Det er en virkelig fin test, men der er mange ting som pædagoger ikke kan svare på, derfor var vi med til at lave testen.

Spørg evt om I ikke kan få den og selv lave den også, jeg synes at det var rigtig rart at vi også var med.

”Jeg kan godt leve uden dig,
men jeg vil helst ikke”

"At prale bringer måske ikke lykke, men intet menneske, som har fanget en stor fisk, går hjem ad en sidegade."

#9 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.479 Beskeder:

Skrevet 31 maj 2007 - 18:22

Vi har fået den lavet på Viktoria, og synes det var en fin test. :)

Hun var fremmelig på nogle punkter og "tilbage" på andre (det sproglige bla. men det var jo også forventet ;) )

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#10 dirtydancing

dirtydancing

aktiv misbruger

• Medlemmer
  • 29.563 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 31 maj 2007 - 20:00

Jeg har udelukkende set den gjort af pædagoger...
og i situationer hvor man har været lidt i tvivl om hvorvidt et barn er aldersvarende eller hvilket specifikt område barnet har nogle problematikker...

Jeg synes det er et udemærket udgangpunkt at pædagogerne samarbejder om at gennemgå testen omkring Jeres søn, og efterfølgende få jeres synspunkter på hans evner inden for områderne...

jeg synes det er et genialt pædagogisk værktøj, hvor man virkelig får gennemgået barnet, og det kræver et grundigt kendskab til barnet at kunne udføre testen.

Psykologen bør, mener jeg, først inddrages når testen er lavet og man finder nogle markant svage punkter der bør arbejdes på...

Hanne

:lun: De fantastiske 4 - hænderne og hjertet fuldt  :wub: