Gå til indhold

Billede
- - - - -

ansøgning til seminariet på Kvote 2

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 naiahn

naiahn

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 580 Beskeder:

Skrevet 19 februar 2007 - 18:33

Hejsa,
Jeg har set der er et pr tråde om dette emne men jeg kan ikke lige overskue dem allesammen. :)

Jeg skal søge optagelse på Pædagog seminariet med start til sommer. Jeg har en hel del erfaring erhvervsmæssigt b.la.

-1 år som fast i vuggestue/børnehave
-til sommer et år som vikar i samme vuggestue
-passer en pige på snart 2 år i øjeblikket, som dagplejer/ung pige i huset
-har arbejdet 3 måneder med en misbruger som ufaglært opsøgende konsulent

Skole mæssigt har jeg:
10 klasse
3 måneder på sosu skolen
1 år på HF
og ligenu er jeg igang med enkeltfag via E-learning Dansk på A og engelsk på B

af mindre relevant har jeg:
2 år som salgsassistent
næsten et år som tjener

hvad skal jeg have med i min ansøgning altså levnedbeskrivelsen eller hvad det er den hedder :-S ;)

skal der følge en personligheds beskrivelse med? og hvorfor jeg ønsker at være pædagog. Syntes jeg er lidt på bar bund på. :( så at der var et skema man kunne downloade på KOT der udfylder man jo alt om tidligere udd. så skal det alligevel med i levnedsbeskrivelsen?

og hvordan skal man skrive den? Syntes at når jeg prøver bliver det sådan lidt sjappet ligegyldigt altså.

hvad er vigtigt og ha med?
~Lev livet nu~

Grib chancen når den er der.........

#2 Luvable

Luvable

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.415 Beskeder:

Skrevet 19 februar 2007 - 22:01

hvad skal jeg have med i min ansøgning altså levnedbeskrivelsen eller hvad det er den hedder :-S ;)

Er det den motiverende ansøgning du her mener? I selve KOT ansøgningen skal du have det hele med - evt. vedlægge dit cv som bilag.

skal der følge en personligheds beskrivelse med? og hvorfor jeg ønsker at være pædagog. Syntes jeg er lidt på bar bund på. :( så at der var et skema man kunne downloade på KOT der udfylder man jo alt om tidligere udd. så skal det alligevel med i levnedsbeskrivelsen?

Ja, hvad er det der motiverer dig til at søge ind som pædagog?
Hvad har du prøvet før og hvilke oplevelser har du fået med i baggagen fra de forskellige ting du har lavet?
Har du sat din ind i uddannelsen i forvejen, så du ved hvad du går ind til?
Og hvad vil du bruge uddannelsen til?
Det er alle sammen spørgsmål som du kan besvare i din ansøgning. Det skal ikke være dit CV om igen - det står allerede på KOT ansøgningsskemaet, som du også selv siger.

og hvordan skal man skrive den? Syntes at når jeg prøver bliver det sådan lidt sjappet ligegyldigt altså.

Mit råd er at lave den overskuelig, ikke for lang (ca. en side), brug lidt humor og præsenter dig selv bedst muligt uden at overdrive alt for meget ;) Du skulle nødigt blive kaldt til samtale og så ikke kunne matche det du har skrevet i ansøgningen.

hvad er vigtigt og ha med?[/QUOTE]

Et kryds i det felt, hvor du søger om stand-by plads og senere optagelse. Især ved kvote 2 ansøgninger for reglerne bliver nemlig lavet om til 2008.

Held og lykke med det.

#3 naiahn

naiahn

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 580 Beskeder:

Skrevet 19 februar 2007 - 22:57

mange tak.. hjalp da ihvertfald lidt.

men nu er jeg forvirret, inde på KOT skriver man jo alt hvad man har lavet? er et CV så noget der skal med alligevel? det er jo stort set et CV man laver på KOT skemaet.

ok, måske det er den motiverende ansøgning det hedder?? kan bare huske det i gamle dage hed levnedsbeskrivelse. :) Men det er så en præsentation af mig som person og hvorfor jeg lige søger ind på deres studie ikk?

Hvis jeg gir et eks. kan man så skrive noget lignende som at jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i 1 år og kender derfor allerede en hel del til pædagog faget, dog er det mest børne området jeg kender til og da jeg senere vil arbejde med unge glæder jeg mig til at få mere viden derom, og evt. at jeg føler mig godt rustet til at få sat teorien endnu mere på plads.

altså det var så en skitse og ikke lige den måde jeg vil skrive det.. det er mest for at få en ide om hva der skal med, skal jeg nævne de 3 relevante områder jeg har indenfor pædagogområdet i bilaget??
~Lev livet nu~

#4 mini2707

mini2707

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.698 Beskeder:

Skrevet 20 februar 2007 - 17:02

Da min kæreste og jeg var til åbent hus sagde de at det hed "levnedsbeskrivelse" (bare lige så du ikke tror du er helt galt på den).
Han søger også ind som pædagog som dig og til arrangementet sagde de at det skulle være ligesom en jobansøgning.
Den skal være personlig og indeholde: Hvorfor søger man ind på netop det studie. Hvorfor søger man ind på netop det seminarie. Hvad laver man i fritiden. Hvilke ting er man god til osv.-altså meget personligt.
De sagde endvidere at de ikke "gad" en opremsning af hvad man havde lavet. Altså noget i stil med " i år2000 var jeg pædagogmedhjælper, derefter var jeg 1 år på sosu skole og derefter...........". De ville meget mere høre hvad man havde lært de steder man havde været samt hvilke overvejelser man gør sig for fremtiden.
Håber det var ok (det var forresten Peter Sabroe sem i Århus, hvis det har betydning)
Tjek min opdaterede salgstråd fra 7 august 2011. Kjoler, sko og silke/bomuldstoppe.
Lige her

#5 naiahn

naiahn

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 580 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2007 - 00:21

Da min kæreste og jeg var til åbent hus sagde de at det hed "levnedsbeskrivelse" (bare lige så du ikke tror du er helt galt på den).
Han søger også ind som pædagog som dig og til arrangementet sagde de at det skulle være ligesom en jobansøgning.
Den skal være personlig og indeholde: Hvorfor søger man ind på netop det studie. Hvorfor søger man ind på netop det seminarie. Hvad laver man i fritiden. Hvilke ting er man god til osv.-altså meget personligt.
De sagde endvidere at de ikke "gad" en opremsning af hvad man havde lavet. Altså noget i stil med " i år2000 var jeg pædagogmedhjælper, derefter var jeg 1 år på sosu skole og derefter...........". De ville meget mere høre hvad man havde lært de steder man havde været samt hvilke overvejelser man gør sig for fremtiden.
Håber det var ok (det var forresten Peter Sabroe sem i Århus, hvis det har betydning)

Okey.. mente jeg også nok :)

okey ja! det lyder fornuftigt! og stor hjælp :) tak!

Så det er stort set ligesom den beskrivelse man laver af sig selv i en jobansøgning. Det gør det jo væsentligt nemmere.
~Lev livet nu~