Gå til indhold

Billede
- - - - -

Katte der går hjemmefra/strejfer meget langt, når de har det skidt?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 mini-trolden

mini-trolden

Afhængig

• Medlemmer
  • 28.784 Beskeder:

Skrevet 30 december 2006 - 13:16

Mine forældres mindrebemidlede (:sur: ) naboer har for 3 gang fået kørt en kat over indefor 1 1/2 år og de er blevet kørt over et godt stykke væk fra huset!
De er nogen ret dårlige dyreejere er de fleste vist enige om. De tager hjemmefra i længere perioder og lader kattene gå ude imens de er væk og er egentlig ret uinteresserede i deres egne kæledyr, når de så er hjemme. De kan gå i stalden, når de er væk, men der er aldrig nok mad og når kattene er killinger, så kan de ikke hoppe op igennem det vindue de lader stå åbent for dem.
Min mor talte så med nogen fra sit arbejde om det og de blev ret enige om at katte går hjemmefra, når de ikke har det godt der og at de ellers strejfer længere væk end normalt. Min familie har en gammel hunkat, som er blevet en 13 år efterhånden og hun er aldrig blevet kørt over, men holder sig til haven, når hun er ude. Det samme gælder vores meget yngre tilløbende hankat.

Nogen som har hørt/oplevet det samme?
Hyacinth: This is not the Chinese take-away. You are connected to a private residence on a white, slimlined telephone with last-number redial facility.

#2 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.626 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 30 december 2006 - 13:27

Normalt er det i hvert fald sådan at en kat gerne strejfer noget længere end "normalt" især hvis den mangler mad.

Fertile katte strejfer også normalt mere end steriliserede katte. Og hankatte strejfer normalt mere end hunkatte.

Men enkelte katte strejfer langt selvom de har det godt hvor de bor. Fx min afdøde Spooky, der hvis hun overhovedet manglede noget herhjemme så var det en legekammerat der sagde miav, men sådan nogen kunne hun finde bare ved at kravle igennem en hæk :D Men alligevel ved jeg hun mange gange er blevet set ca. 2 km. hjemmefra selv efter hun blev steriliseret.

Men det er vist ret velkendt hernede at Spooky & normal katteopførsel var 2 meget forskellige begreber :-P

Rigtige mænd laver rødhårede babyer :D

Zune 4. november 2009 :love: :love:

#3 mini-trolden

mini-trolden

Afhængig

• Medlemmer
  • 28.784 Beskeder:

Skrevet 30 december 2006 - 20:39

Normalt er det i hvert fald sådan at en kat gerne strejfer noget længere end "normalt" især hvis den mangler mad.

Fertile katte strejfer også normalt mere end steriliserede katte. Og hankatte strejfer normalt mere end hunkatte.

Men enkelte katte strejfer langt selvom de har det godt hvor de bor. Fx min afdøde Spooky, der hvis hun overhovedet manglede noget herhjemme så var det en legekammerat der sagde miav, men sådan nogen kunne hun finde bare ved at kravle igennem en hæk :D Men alligevel ved jeg hun mange gange er blevet set ca. 2 km. hjemmefra selv efter hun blev steriliseret.

Men det er vist ret velkendt hernede at Spooky & normal katteopførsel var 2 meget forskellige begreber :-P

ja, men det er alligevel vildt at have tre katte i :-D træk, som lige skulle være af typen som din spooky.
Hyacinth: This is not the Chinese take-away. You are connected to a private residence on a white, slimlined telephone with last-number redial facility.

#4 Onaziz

Onaziz

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.427 Beskeder:

Skrevet 31 december 2006 - 00:20

Min kat hjemme i DK (som bor permanent hos mine foraeldre nu) var en tilloeben kat.

Vores foerste moede med Miw (senere benaevnt "Boevsen") var en dejlig sommeraften i haven i 2004. Vi havde grillet og sad og spiste dessert. Det var ved at blive moerkt, og lige pludselig raaber min far: "Der er en stor, fed raev nede i den anden ende!" og nysgerrig som jeg er, gik jeg ned for at se naermere paa "den store fede raev".

Men i stedet fandt jeg Miw, som nysgerrigt sad og kiggede paa mig. Da jeg snakkede til hende kom hun straks hen til mig og var meget kaelen. Jeg tog hende op og hun var saadan helt kludedukke-agtig! Saa tog jeg hende med hen til havebordet hvor de andre sad. "Her er din store fede raev, far". Saa lod vi hende staa paa havebordet og slikke fadet rent for vaniljeis-rester (daarlig opdragelse? Neeeej da :genert: )

Vi har tidligere haft besoeg af en hunkat, som jeg havde taget med hjem som 13 aarig (jeg fandt den paa vejen) og selvsamme hunkat kom hjem til os igen omkring et aar efter - men denne gang havde hun haft sin killing med paa visit :lun: og de havde faaet logi i en weekends tid og var paent gaaet igen :lol:

Saa det er ikke uvant for os at lade en gaeste-kat se sig omkring i huset. Miw gik paa rundtur i hele hytten, og siden den dag er vi ikke sluppet af med hende. Hun var altid udenfor vores hus naar vi kom hjem, og hun hoppede selv ind ad kattelemmen i vores bryggers og aad vores egen kats mad. Ergo havde hun altsaa smidt kufferten ved hoveddoeren og bedt os pakke den ud for hende. Her skulle Miw nemlig indlogeres.

Miw var oeremaerket, og vi troede hun var gravid fordi hun var lidt tyk. Vi fandt ud af, hun kom fra Inges Kattehjem og senere fandt vi ud af, hun boede 3 huse vaek. Vi snakkede endda med ejeren, og denne fortalte, at hun ialt havde 3 katte inklusive Miw. Men her paa det seneste var Miw kun hoppet ind ad kattelemmen i sit eget hjem for at se om der var mad, hvorefter hun skyndte sig at hoppe ud igen. Selv naar ejeren tog hende op begyndte hun at knurre, saa ejeren indsaa, at Miw var flyttet hjemmefra. Og hun var faktisk steriliseret, selvom hun havde en tyk mave (den er stadig tyk idag). Miw knurrer ellers aldrig, saa hun har virkelig ikke gidet bo i sit gamle hjem!

Den dag i dag ligger hun i arm med mine foraeldre i deres seng - hver nat :lun:

Og her har vi hende - i armene paa min mand:

Vedhæftet fil(er)

Hvis du bliver ved med at gå i andres fodspor, så kommer du aldrig foran.

Uddannet negletekniker fra Creative i Frederikssundsområdet

#5 mini-trolden

mini-trolden

Afhængig

• Medlemmer
  • 28.784 Beskeder:

Skrevet 31 december 2006 - 10:47

Nårh :lun: Dejlig historie. Sjovt at katte bare er sådan og at ejerne faktisk finder sig i det. Hvor mange ville lige acceptere at hunden gik hjemmefra og fandt et nyt hjem?

#6 Onaziz

Onaziz

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.427 Beskeder:

Skrevet 01 januar 2007 - 19:30

Nårh :lun: Dejlig historie. Sjovt at katte bare er sådan og at ejerne faktisk finder sig i det. Hvor mange ville lige acceptere at hunden gik hjemmefra og fandt et nyt hjem?

:lol: Ja, det er ikke engang loegn! Det er ogsaa charmen ved katte - de vaelger paa en maade selv deres ejere. Og du kan ikke bestikke en kat til at elske dig, som du kan med en hund og godbidder. Saa naar en kat ligefrem smider kufferten udenfor et andet hus, og beder om logi og daglig roomservice, saa er det jo egentlig et stort kompliment :lun:

#7 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.626 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 01 januar 2007 - 19:36

:lol: Ja, det er ikke engang loegn! Det er ogsaa charmen ved katte - de vaelger paa en maade selv deres ejere. Og du kan ikke bestikke en kat til at elske dig, som du kan med en hund og godbidder. Saa naar en kat ligefrem smider kufferten udenfor et andet hus, og beder om logi og daglig roomservice, saa er det jo egentlig et stort kompliment :lun:

Ja som der står i DJ-Shetters signatur: "At blive adopteret af en herreløs kat er er tegn på, at man er et venligt, generøst, varmhjertet, godtroende fjols."

Rigtige mænd laver rødhårede babyer :D

Zune 4. november 2009 :love: :love:

#8 Onaziz

Onaziz

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.427 Beskeder:

Skrevet 01 januar 2007 - 19:55

Ja som der står i DJ-Shetters signatur: "At blive adopteret af en herreløs kat er er tegn på, at man er et venligt, generøst, varmhjertet, godtroende fjols."

:lol: :-D

#9 Lone-Elizabeth

Lone-Elizabeth

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.690 Beskeder:

Skrevet 01 januar 2007 - 19:57

Ja, jeg føler mig også som et sådant ( ihvertfald godtroende fjols), når jeg ser på Chip's og Mismis' opførsel indimellem:tie: :tie: :rulle:

Billede 1: Du holder poterne fra MINE rejer.:genert:
Billede 2: Han ser mig nok ikke.:8:
Billede 3: :sur: :sur: :shock:
Billede 4: våbenhvile:tie: :blushing:

Vedhæftet fil(er)