Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad sidder under mellemgulvet?

• Låst emne Emnet er låst
12 svar på dette emne

#1 Szhirley

Szhirley

Erfaren

• Medlemmer
  • 107 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 09:14

Hvad har man under mellemgulvet? Har man overhovedet noget?

Eller hvis jeg skal spørge på en anden måde: hvad består mellemgulvet af? Sidder der nogle organer der?

Jeg spørger fordi mit mellemgulv er begyndt at bule ud, hvilket er underligt fordi jeg ellers er super slank.

#2 madsted

madsted

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 768 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 10:25

Tillykke - har du fået lavet en graviditetstest?

#3 Szhirley

Szhirley

Erfaren

• Medlemmer
  • 107 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 10:35

Ja ork ja, eller rettere, jeg er med garanti ikke gravid. Det har i øvrigt stået på i over et halvt år, så mon ikke maven i det hele taget var blevet større, eller der var poppet et barn ud?

Men... du ved altså ikke, hvad der ellers ligger i mellemgulvet, kan jeg fornemme?

#4 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.078 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 11:39

MellemGULVET er den "plade" af bindevæv der skiller thoraxhulen fra abdominalhulen. Den kaldes også diaphragma.
Oversiden sidder fast på lungerne, og undersiden vender mod de indre organer, så det er nok ikke selve dit mellemgulv der buler ud.

Mellemgulvet er ikke bare bindevæv, en stor del af det er muskel. ;)
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#5 solveig61

solveig61

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.283 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 11:43

Jeg er ikke læge eller lign. men hvad siger I lægekyndige til et evt. brok?
Medlem af SENIOR-KLUBBEN

Hvorfor er Uglen Klogskabens fugl, når man bliver Klog af Skade? :gruble:

#6 Szhirley

Szhirley

Erfaren

• Medlemmer
  • 107 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 12:03

:lol: :lol:
Jo jeg ved. Der ligger ikke noget I mellemgulvet, det er en plade med et par huller, så spiserør og blodårer kan gå igennem fra øvre del af torso til den nedre.
Er din udbulning i øvre eller nedre del af maveområdet? Så kan man måske sige noget om det er mavesæk, tarm eller lign. Det kan også tænkes at det skyldes slappe mavemuskler, da de så ikke er "stramme" nok til at holde indre organer presset helt sammen.

Divine

Divine

Bulen starter ca. to cm over navlen... og buler ud op til under ribbenene. Jeg har godt nok netop fået konstateret Colitis Ulcerosa (kronisk tarmbetændelse), men jeg har da ikke hørt noget om at mine tarme i den forbindelse skulle være "hævet" eller noget i den dur..

#7 Szhirley

Szhirley

Erfaren

• Medlemmer
  • 107 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 12:08

Bulen starter ca. to cm over navlen... og buler ud op til under ribbenene. Jeg har godt nok netop fået konstateret Colitis Ulcerosa (kronisk tarmbetændelse), men jeg har da ikke hørt noget om at mine tarme i den forbindelse skulle være "hævet" eller noget i den dur..

Ps. Jeg kan godt trække maven inklusive bulen ind... og når jeg spænder musklerne, forsvinder den også, eller rettere, maven bliver flad over det hele...

#8 Szhirley

Szhirley

Erfaren

• Medlemmer
  • 107 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 12:24

Ja selvfølgelig, det fik jeg ikke lige med ;)

Det kan det sagtens være! Colitis Ulcerosa er jo en betændelse i tyktarmen (som du jo ved), og hvis det sidder i den første del af tyktarmen hos dig, passer det meget godt. Den første del af tyktarmen ligger øverst i bughulen, og betændelse er altid ledsaget af hævelse uanset lokaliseringen.

Divine

Når for søren!

Øv mand.. det er jo ikke ligefrem pænt og mig som altid har haft den fladeste mave. Øv.

De mener nu godt nok at betændelsen sidder i denederste 15 cm af tyktarmen, men de er ikke helt sikre. Derfor vil de have jeg skal til en koloskopi, men det har jeg nu tænkt mig at nægte..

Ved du noget om CU?

#9 solveig61

solveig61

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.283 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 12:27

Når for søren!

Øv mand.. det er jo ikke ligefrem pænt og mig som altid har haft den fladeste mave. Øv.

De mener nu godt nok at betændelsen sidder i denederste 15 cm af tyktarmen, men de er ikke helt sikre. Derfor vil de have jeg skal til en koloskopi, men det har jeg nu tænkt mig at nægte..

Ved du noget om CU?

Jeg kender ikke noget til CU, men min svigermor har det og jeg ved at der findes en patientforening eller noget i den retning, prøv at søg efter den her på nettet
Medlem af SENIOR-KLUBBEN

Hvorfor er Uglen Klogskabens fugl, når man bliver Klog af Skade? :gruble:

#10 Smuttie

Smuttie

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.333 Beskeder:

Skrevet 23 november 2006 - 12:31

Leveren sidder osse i bughulen i højre side, og den kan altså godt hæve op. Har selv haft det.
MOR til A, Juni 2010.

Tidligere UB'er