Gå til indhold

Billede
- - - - -

9 personer - Gule plader

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 pita

pita

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 920 Beskeder:

Skrevet 13 november 2006 - 21:05

Der er noget jeg ikke kan forstå. (faktisk meget - men resten er ikke relavant nu)

En af mine veninder har fået job på instution for autister. De har 2 biler med 9 sæder hver. inkl. føres plads.

Den ene er på hvide den anden er på gule plader.

Hun må selvfølgelig godt køre den på hvide plader på hendes B-kørekort. Men den på gule ved jeg ikke.

Normalt må der ikke være sæder bagi en bil på gule plader, og ikke over 3 sæder (men hvad de de dersens kombinerede ladbiler med sæder bagved)

Hvis den skulle være indregisteret som bus, så skulle dervel være 10 sæder i ikke? så ville den være på gule plader.:gruble:

Kan i hjælpe?
"Jeg drikker bestemt ikke hele tiden - Jeg skal jo også sove" -WC. Fields

At tænke før man taler er som at tørre sig i røven før man skider :-D

#2 pita

pita

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 920 Beskeder:

Skrevet 13 november 2006 - 21:11

Den på gule plader har sikkert en lift til kørestole.

Mener jeg ikke den har
Havde den var den så indregisteret som handikapbil? men hvordan må hun så køre den, for så er den vel specialindrettet til en bestemt handikappet, også må hun vel ikke køre den? Eller enders ender vi vel i vognmandsbestemmelserne, da det jo ikke er privat kørsel mere

#3 pita

pita

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 920 Beskeder:

Skrevet 13 november 2006 - 21:30

Jeg kender ikke specielt meget til reglerne for, hvem der må køre bilen.

Tilhører bilen institutionen og kører med deres beboere kræver det ikke erhvervskort.

Vognmandsbestemmelserne gælder vel ikke for bil med chauffør + 8 passagerer.

Bil tilhører institutionen, så kan det vel højest blive noget skattesjov. Men hvordan kan må få indregisteret en bil på gule plader. Når den ikke er indrettet direkte til transport af handikappede. Du kan vel som privatperson ikke få indrettet en specialbil, uden at det bliver en §6 bil..

Siden 1. juli 1991 har kørestolsbrugere været fritaget for at betale registreringsafgift af minibusser, som i "original skikkelse" er beregnet til 10 personer. Det betyder, at mange minibusser i indkøb ikke er dyrere end almindelige personbiler. Sædeantallet kan reduceres efter behov, men skal i hvert enkelt tilfælde godkendes af de lokale told- og skattemyndigheder.

Men det er vel den enkeltes bil, og ikke en institutions bil.

Institutionen skal jo efter min mening sidestilles med en børnehave som nok ikke kan købe sådan bil.

Jeg forstår det ikke. Det ender nok med at man skal på motorkontoret, men de vil nok se registeringsattesten - og den må vi ikke se. De siger bare at hun godt må køre den.
Men det er jo ikke deres kørekort. Mener nu heller ikke de kan nægte hende at se den.

#4 bos1

bos1

Erfaren

• Medlemmer
  • 157 Beskeder:

Skrevet 13 november 2006 - 22:22

en 10 personers bus er på gule nr plader og er til stort/bus kørekort
en 9 personers bus er på hvide nr plader og til alm kørekort
(begge er inkl fører)
ladbilen med bagsæde og på gule nr plader er uden reg afgift og må kun benyttes af et firma der kan bevise de har brug for det
skal denne bil benyttes privat skal der betales 180% i reg afgift
alt hvad der er sjovt er enten umoralsk,ulovligt eller fedene
far til 4 :banan:
prezz of team tosse :ivrig:

#5 piphans15

piphans15

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.496 Beskeder:

Skrevet 13 november 2006 - 23:53

en 10 personers bus er på gule nr plader og er til stort/bus kørekort
en 9 personers bus er på hvide nr plader og til alm kørekort
(begge er inkl fører)
ladbilen med bagsæde og på gule nr plader er uden reg afgift og må kun benyttes af et firma der kan bevise de har brug for det
skal denne bil benyttes privat skal der betales 180% i reg afgift

en 10 pers bus kan du også få på hvide plader, og den bus som trådstarter omtaler kan sagtens være på gule plader selvom det kun er en 9 pers, det er noget med institusions busser og dermed afgiften på dem, har selv haft en 12 pers bus på hvide plader
:ae: To the world youre just one person
But to one person youre the world:ae:

>:banan: Vil du kende mig?, så send en pb:banan: :banan: <