Gå til indhold

Billede
- - - - -

hudorme - kosmetolog?

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 mostmighty

mostmighty

Erfaren

• Medlemmer
  • 254 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:02

Siden der jo ikke er noget krops-forum for mænd på denne side, sså må jeg skrive her.

Har desværre erhvervet mig et par indkapslede hudorme. Er det rigtigt forstået, at den skal man ikke selv prøve at gøre noget ved, da det kan medføre ar? Og er det noget med at det anbefales at gå til kosmetolog for at få dem prikket ud?

I fald man ikke går til en sådan kosmetolog, vil de så bare befænge mit ansigt til evig tid?

Eller vil de ændre sig til bumser, som man så selv kan trykke ud?

#2 mnt20

mnt20

Erfaren

• Medlemmer
  • 216 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:05

Siden der jo ikke er noget krops-forum for mænd på denne side, sså må jeg skrive her.

Har desværre erhvervet mig et par indkapslede hudorme. Er det rigtigt forstået, at den skal man ikke selv prøve at gøre noget ved, da det kan medføre ar? Og er det noget med at det anbefales at gå til kosmetolog for at få dem prikket ud?

I fald man ikke går til en sådan kosmetolog, vil de så bare befænge mit ansigt til evig tid?

Eller vil de ændre sig til bumser, som man så selv kan trykke ud?

Hej!
Du har misforstået noget.. Hudorme må du GERNE trykke ud, hvorimod bumser må du IKKE trykke.

1) Rens dit ansigt
2) Tag noget papir omkring dine fingre
3) Tryk dine hudorme ud
4) Rens dit ansigt igen (når du er helt færdig med at trykke)

Så burde det være klaret :)

Men altså, lad BUMSERNE være hvor de er. Selvom det er MEGET fristende at trykke en stor, fed, gul bums, så må du IKKE. Det giver ar længe efter + du starter en epidemi (du får faktisk flere bumser af at trykke).

#3 mostmighty

mostmighty

Erfaren

• Medlemmer
  • 254 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:10

Hej!
Du har misforstået noget.. Hudorme må du GERNE trykke ud, hvorimod bumser må du IKKE trykke.

1) Rens dit ansigt
3) Tryk dine hudorme ud

Men altså, lad BUMSERNE være hvor de er. Selvom det er MEGET fristende at trykke en stor, fed, gul bums, så må du IKKE. Det giver ar længe efter + du starter en epidemi (du får faktisk flere bumser af at trykke).

Hmm....det vidste jeg ikke, at man måtte. Men hudormene er jo nærmest blevet en del af huden og sidder meget stramt til. Kan man virkelig gøre det selv??

#4 Jill84

Jill84

Helgen

• Medlemmer
  • 8.843 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:13

ta en langt varmt bad først. det løsner på "huden" eller hvordan man nu skal sige det. måske er de heller ikke klar til at komme ud

#5 hunny.bunny

hunny.bunny

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.955 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:14

Hej!

1) Rens dit ansigt
3) Tryk dine hudorme ud

Mht. bumser kan man jo blive nødt til at prikke hud (forsigtigt) f.eks. med en nål så pusset kan komme ud - det forsvinder jo ikke bare sådan på mystisk vis, og ellers popper bumsen bare af sig selv:badr: Det bedste er at få fat i produkter som forebygger at man får de store gule bumser.

Nå, nu handlede tråden jo om hudorme. Der er flere ting som kan være en hjælp til fjernelse af de små sataner:

- næseplastre, som hiver hudormene med ud

- comedonspyd (tingest som man kan presse dem ud med)

- ler-/dybderensende masker

- De!Ny sæbe skulle efter sigende herinde fra også kunne virke

- Dermalogica clay cleanser

At få dem fjernet regelmæssigt hos en kosmetolog er både dyrt og ubehageligt - jeg vil helst gøre det selv

#6 mnt20

mnt20

Erfaren

• Medlemmer
  • 216 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:24

Mht. bumser kan man jo blive nødt til at prikke hud (forsigtigt) f.eks. med en nål så pusset kan komme ud - det forsvinder jo ikke bare sådan på mystisk vis, og ellers popper bumsen bare af sig selv:badr: Det bedste er at få fat i produkter som forebygger at man får de store gule bumser.

Nå, nu handlede tråden jo om hudorme. Der er flere ting som kan være en hjælp til fjernelse af de små sataner:

- næseplastre, som hiver hudormene med ud

- comedonspyd (tingest som man kan presse dem ud med)

- ler-/dybderensende masker

- De!Ny sæbe skulle efter sigende herinde fra også kunne virke

- Dermalogica clay cleanser

At få dem fjernet regelmæssigt hos en kosmetolog er både dyrt og ubehageligt - jeg vil helst gøre det selv

Ja, er det en MEGET stor bums, ville jeg også tage en nål og lave et lille hul, og så forsigtig trykke (ikke med neglene, da det giver mærker) det gule ud.

Men generelt er det dumt at trykke bumser. Huden bagefter hæver, og det er svært at få det hele ud. Dvs. du trykker det gule snask ud, så bliver du rød og hævet, og så et par dage senere kommer der en ny bums samme sted (fordi man ikke har fået al snasket ud).

Evt. køb en "Australian Bodycare - On the spot stick": http://www.matas.dk/... spot stick.htm

Aloe Vera'en skulle gå ind og dræbe urenhederne.

På nogle virker det at smørre bumsen, og kun bumsen ind i tandpasta natten over. Næste morgen er bumsen væk. DOG er der nogle der påstår man får pletter efter tandpasta-tricket.

#7 mostmighty

mostmighty

Erfaren

• Medlemmer
  • 254 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:55

ta en langt varmt bad først. det løsner på "huden" eller hvordan man nu skal sige det. måske er de heller ikke klar til at komme ud

hvordan ved jeg at det er det rigtige tidspunkt? :-)

Og hvad sker der, hvis man ikke begynder at trykke dem ud? Forsvinder de så aldrig?

#8 niemaja

niemaja

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.081 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 12:56

Hvad er en indkapslet hudorm?

Ang. det der med tandpasta på huden... Min onkel er hudlæge og siger at det kan give skader, men at det langt fra altid gør det.
Baby, I wanna let my hair down.

#9 mostmighty

mostmighty

Erfaren

• Medlemmer
  • 254 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 13:02

Hvad er en indkapslet hudorm?

Ang. det der med tandpasta på huden... Min onkel er hudlæge og siger at det kan give skader, men at det langt fra altid gør det.

En hudorm er de sorte prikker, som oftest kommer på næsen og som nærmest sidder inde i huden. En indkapslet hudorm er når den nærmest vokser udaf og bliver til noget knop-agtigt noget, stadig med en sort prik i.

#10 mostmighty

mostmighty

Erfaren

• Medlemmer
  • 254 Beskeder:

Skrevet 27 oktober 2006 - 22:49

Nu har jeg så fået presset den ud, men der er stadig en knop-agtig ting, som er meget rød. Næsten tydligere end før :-(