Gå til indhold

Billede
- - - - -

hoste, hakke, knække virus ?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 07:55

Hvor er jeg dog træt af den her virus jeg har pådraget mig. Jeg hoster og hoster i sådan en grad at jeg enten A) hoster min nakke og skuldre af led, og har enormt svært ved at sove .. B) kaster op efter nogle skønne måltider :whine: !
Det er sateme belastende :evil: og jeg vil gerne "gøre noget ved det" . Jeg har brug for min skønheds-søvn og mad-glad som jeg er fortvivles jeg over, at alle herlighederne sammen med min sædvanlige energi forsvinder ud i lokummet. Jeg føler mig sku som et spiseforstyrret menneske , når vægten er gået 3 kilo ned på grund af det - har du samme møg-virus og eventuelt nogle gode råd ?

på forhånd tak for hjælpen.

P.s Ja, jeg er ryger, men dette er ikke relateret dertil.
Jeg ved godt det er en fare .. rygelunger.. whatever - men hverken hals eller lunger har det skidt (jeg er undersøgt, røngden fotograferet bla bla)

#2 RipeCherry

RipeCherry

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.533 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 11:15

Hvor er jeg dog træt af den her virus jeg har pådraget mig. Jeg hoster og hoster i sådan en grad at jeg enten A) hoster min nakke og skuldre af led, og har enormt svært ved at sove .. B) kaster op efter nogle skønne måltider :whine: !
Det er sateme belastende :evil: og jeg vil gerne "gøre noget ved det" . Jeg har brug for min skønheds-søvn og mad-glad som jeg er fortvivles jeg over, at alle herlighederne sammen med min sædvanlige energi forsvinder ud i lokummet. Jeg føler mig sku som et spiseforstyrret menneske , når vægten er gået 3 kilo ned på grund af det - har du samme møg-virus og eventuelt nogle gode råd ?

på forhånd tak for hjælpen.

P.s Ja, jeg er ryger, men dette er ikke relateret dertil.
Jeg ved godt det er en fare .. rygelunger.. whatever - men hverken hals eller lunger har det skidt (jeg er undersøgt, røngden fotograferet bla bla)

Jeg går ud fra at lungebetændelse (evt kold lungebetændelse) er udelukket så?
Hvis det fortsætter så slemt i længere tid så ville jeg nu gå ned til lægen og kræve at en løsning bliver fundet for det lyder da ikke okay.

Ellers så kan det hjælpe at have en kop med varm te (evt med honning i) som man kan drikke af når man spiser. Dette dæmper ligesom hosten så man kan få maden ned. Tag simpelthen en slurk lige inden du tager en bid mad. Så er der bedre chance for at det ryger ned. Drik ligeledes af det hvis du får hosteanfald efter maden. Det kan tit bremse hosten.
Drik også en kop inden sengetid. Og hav bolcher liggende ved siden af sengen. Vågner du med et hosteanfald så sut på et. Det dæmper også hosten.

Jeg har god erfaring med den te der hedder Markussens Universal-te. Den er desuden fuld af urter som genopbygger dit imunforsvar så du bedre kan bekæmpe virusen.

Af nysgerrighed: er det tør hoste eller hoster du slim op? Kan du høre en raspen/piben når du trækker vejret?
God bedring :ae:

#3 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 11:54

Jeg går ud fra at lungebetændelse (evt kold lungebetændelse) er udelukket så?
Hvis det fortsætter så slemt i længere tid så ville jeg nu gå ned til lægen og kræve at en løsning bliver fundet for det lyder da ikke okay.

Ellers så kan det hjælpe at have en kop med varm te (evt med honning i) som man kan drikke af når man spiser. Dette dæmper ligesom hosten så man kan få maden ned. Tag simpelthen en slurk lige inden du tager en bid mad. Så er der bedre chance for at det ryger ned. Drik ligeledes af det hvis du får hosteanfald efter maden. Det kan tit bremse hosten.
Drik også en kop inden sengetid. Og hav bolcher liggende ved siden af sengen. Vågner du med et hosteanfald så sut på et. Det dæmper også hosten.

Jeg har god erfaring med den te der hedder Markussens Universal-te. Den er desuden fuld af urter som genopbygger dit imunforsvar så du bedre kan bekæmpe virusen.

Af nysgerrighed: er det tør hoste eller hoster du slim op? Kan du høre en raspen/piben når du trækker vejret?
God bedring :ae:

der er ikke noget på lungerne og det rasler og piber ikke .. jeg har haft lungebetændelser, og dem genkender jeg straks symptomerne på - og den skærende smerte i ryggen der normalt kommer ved lungebetændelse er der ikke. Det er altid en smerte der kommer, når det rammer (for mig). Jeg har det umiddelbart også fint nok. Det er IKKE et problem at få maden ned - jeg har appetit og spiser med glæde, kan stadig smage/dufte (hvilket jeg normalt IKKE kan hvis jeg får betændelse. Men jeg vil helt klart tage dit råd med varm te med honning.. det ville være rart at kunne holde maden i mig. Jeg ved det er en eller anden form for virus, da den "viser" sig som oftest når jeg arbejder rigtigt hårdt fysisk.. så bliver min næse som en vandhane der løber uden pauser. Det er belastende, men kommer kun når kroppen er varmet op.
tak for dit råd - jeg tror faktisk varmt kan hjælpe

#4 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 11:56

Det er sådan jeg har/har haft det - er netop kommet i behandling for en kold lungebetændelse.

:ae: du har min dybeste sympati ... men når det er lungebetændelse og man får penecillin, plejer det at virke straks og man mærker umiddelbar bedring.

hurra for det, ik?

i hvert fald rigtig god bedring herfra til dig :kys:

#5 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 11:57

hvor får man fat i det her Markussens universal-te?

#6 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 12:12

Det er nu en antibiotika-kur jeg er kommet på, det blir fantastisk nå det begynder at hjælpe :glad:

Og os gå bedring til dig.

tusind tak ... det hjælper måske på det hvis jeg følger ripe cherry´s gode råd. Jeg vil i hvertfald forsøge.

#7 RipeCherry

RipeCherry

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.533 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 13:21

hvor får man fat i det her Markussens universal-te?

Jeg køber den selv i et supermarked i Kolding som hedder Liva. Men den kan også fåes i Bilka og Føtex. Husk bare at der er mange varianter af Markussens te. Vær derfor opmærksom på at du køber den som hedder Universal-te.
Du kan både få den som te-breve og som te-blade. Jeg foretrækker tebreve. Så kommer du bare brevet ned i en stor kop og hælder vand over. Så trækker den i 8 min og så drikker du det. Men lad brevet blive i vandet, da det nemlig bliver ved med at udskille de gode urter uden at teen bliver bitter eller noget.

#8 RipeCherry

RipeCherry

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.533 Beskeder:

Skrevet 23 september 2006 - 13:33

JEG HAR LIGE SNUPPET FØLGENDE FRA EN SIDE MED ALTERNATIV BEHANDLING PÅ NETTET. VED IKKE OM DET KAN BRUGES TIL NOGET? SOM DU SER NEDERST ANBEFALER DE OGSÅ MARKUSSENS URTETE, BARE EN ANDEN VARIANT END DEN JEG SKREV OM.

Behandling:

PRØV et el. flere af præparaterne:

Hyben - antiskørbugsvitaminet - stor rigdom på C-vitamin
- indeholder i en harmonisk blanding vitamin A, vitamin B1, B2, C, E, P-faktor, druesukker, frugtsyrer og aromastoffer

Padderok!- NATURLIGT, ALTERNATIVT OG BILLIGT URTELÆGEMIDDEL!!

Life Spice Vital!består af 31 urter, der i kombination styrker immunforsvaret m.m.!

C-vitamin!!

Hoste med sejt slim er ofte en del af en forkølelse eller anden luftvejsinfektion, hvor den slim, der produceres, er så sej og tyktflydende, at den kan være svær at hoste op. Også mennekser med kronisk bronkitis har ofte svært ved at hoste slimen op.

Hoste med sejt slim behandles med et hostemiddel indeholdende de såkaldte saponiner, der løsner slimen og gør det lettere at hoste den op. Bronikyl® er et sådant slimløsende middel. Ingredienserne er kongelys blomst og kodriver rod, der begge er rige på saponiner. Bronikyl® nedbryder slimen, så den bliver mere flydende og dermed lettere at hoste op.

Tør hoste uden slim skyldes i reglen irritation af slimhinder.
Tør hoste eller krillerhoste tjener intet formål og kan være meget udmattende. Ikke mindst fordi den ofte forstyrrer nattesøvnen.

Tør hoste behandles med et hostestillende middel. Fabudrin® er et sådant middel, godkendt til lindring af tør hoste, som har varet i kortere tid. Fabudrin® indeholder ekstrakt af lægestokrose rod og kamilleblomst, der danner en beskyttende hinde på slimhinden, således at hosterefleksen dæmpes.

PRØV også/eventuelt et el. flere af præparaterne:
Hyldebærekstrakt, hyldesaft, er blandt de mest effektive naturlige antioxydanter der findes!

Propolis - naturens eget lægemiddel

Proslin!

Infeksin - et meget fint homøopatisk lægemiddel - til infektions- og betændelsessygdomme

Hustagil Timian hostesaft - Hustagil Fennikel Honning - Hustagil timiandråber forte
- dråberne er effektive ved bronkitis, katar i de øvre luftveje og tobakshoste.

Til børn: Nogle dråber "Hustagil timiandråber forte" blandes i juice, mælk, grød eller frugtmos

Tobakshoste: Dråberne "Hustagil timiandråber forte" er effektive ved tobakshoste

Timian indeholder aromatiske æteriske olier, der bekæmper skadelige bakterier og mikroorganismer i lungerne, løsner den seje slim i bronkierne og virker ---afslappende på samme, så åndedrættet fungerer bedre.

Den normale tyndtflydende og sunde slim stimuleres og lægger en beskyttende film over lungernes overflade.
---Disse egenskaber er udnyttet i Hustagil Timian hostesaft, Hustagil Fennikel Honning og Hustagil timiandråber forte.
---
Padderok-te!eller!Padderok fra Schoenenberg - styrker luftvejene (lungevævet), har højt indhold af kiselsyre

Senega Sivi-Plex - homøopatisk naturlægemiddel, der er fremstillet af planter og urter
Fra!Homedica

Marcussens urtete nr. 253

-ooOoo-

#9 Bambi@

Bambi@

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.440 Beskeder:

Skrevet 24 september 2006 - 03:31

JEG HAR LIGE SNUPPET FØLGENDE FRA EN SIDE MED ALTERNATIV BEHANDLING PÅ NETTET. VED IKKE OM DET KAN BRUGES TIL NOGET? SOM DU SER NEDERST ANBEFALER DE OGSÅ MARKUSSENS URTETE, BARE EN ANDEN VARIANT END DEN JEG SKREV OM.

Behandling:

Hyben - antiskørbugsvitaminet - stor rigdom på C-vitamin
- indeholder i en harmonisk blanding vitamin A, vitamin B1, B2, C, E, P-faktor, druesukker, frugtsyrer og aromastoffer

Life Spice Vital!består af 31 urter, der i kombination styrker immunforsvaret m.m.!

C-vitamin!!

Hoste med sejt slim er ofte en del af en forkølelse eller anden luftvejsinfektion, hvor den slim, der produceres, er så sej og tyktflydende, at den kan være svær at hoste op. Også mennekser med kronisk bronkitis har ofte svært ved at hoste slimen op.

Hoste med sejt slim behandles med et hostemiddel indeholdende de såkaldte saponiner, der løsner slimen og gør det lettere at hoste den op. Bronikyl® er et sådant slimløsende middel. Ingredienserne er kongelys blomst og kodriver rod, der begge er rige på saponiner. Bronikyl® nedbryder slimen, så den bliver mere flydende og dermed lettere at hoste op.

Tør hoste uden slim skyldes i reglen irritation af slimhinder.
Tør hoste eller krillerhoste tjener intet formål og kan være meget udmattende. Ikke mindst fordi den ofte forstyrrer nattesøvnen.

Tør hoste behandles med et hostestillende middel. Fabudrin® er et sådant middel, godkendt til lindring af tør hoste, som har varet i kortere tid. Fabudrin® indeholder ekstrakt af lægestokrose rod og kamilleblomst, der danner en beskyttende hinde på slimhinden, således at hosterefleksen dæmpes.

PRØV også/eventuelt et el. flere af præparaterne:
Hyldebærekstrakt, hyldesaft, er blandt de mest effektive naturlige antioxydanter der findes!

Propolis - naturens eget lægemiddel

Proslin!

Infeksin - et meget fint homøopatisk lægemiddel - til infektions- og betændelsessygdomme

Hustagil Timian hostesaft - Hustagil Fennikel Honning - Hustagil timiandråber forte
- dråberne er effektive ved bronkitis, katar i de øvre luftveje og tobakshoste.

Til børn: Nogle dråber "Hustagil timiandråber forte" blandes i juice, mælk, grød eller frugtmos

Tobakshoste: Dråberne "Hustagil timiandråber forte" er effektive ved tobakshoste

Timian indeholder aromatiske æteriske olier, der bekæmper skadelige bakterier og mikroorganismer i lungerne, løsner den seje slim i bronkierne og virker ---afslappende på samme, så åndedrættet fungerer bedre.

Den normale tyndtflydende og sunde slim stimuleres og lægger en beskyttende film over lungernes overflade.
---Disse egenskaber er udnyttet i Hustagil Timian hostesaft, Hustagil Fennikel Honning og Hustagil timiandråber forte.
---
Padderok-te!eller!Padderok fra Schoenenberg - styrker luftvejene (lungevævet), har højt indhold af kiselsyre

Senega Sivi-Plex - homøopatisk naturlægemiddel, der er fremstillet af planter og urter
Fra!Homedica

Marcussens urtete nr. 253

-ooOoo-

tusind tak for alle de gode råd. Jeg vil få fat i den te der, men jeg har drukket almindelig Medova te og det har hjulpet en del allerede. Al min dejlige mad er blevet inden i mig idag og hosteanfaldene er meget færre ... det er vel nok dejligt