Gå til indhold

Billede
- - - - -

Opstaldning i Århus?

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 Sara_MKM

Sara_MKM

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 760 Beskeder:

Skrevet 22 august 2006 - 16:26

Nogen der har erfaringer med opstaldning af hest i Århus omegn?

Jeg skal ud og kigge på nogle steder i weekenden, men jeg vil lige høre om der er nogen herinde der kender et godt sted.

;)
"Gennem livet går der en usynlig tråd"

#2 Lese523

Lese523

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.251 Beskeder:

Skrevet 22 august 2006 - 19:04

Desværre!
Det eneste sted i nærheden af Århus jeg kender er Vilhelmborg. Vidste faktisk ikke at de have alm heste på stedet(med det mener jeg ponier, og andre heste for os der ikke har alt for dybe lommer) Men ikke desto mindre er der tilfældet. Tror faktisk at det er et ok sted at heve sin hest stående, så måske du skulle kigge derud bare for at fornemme stemningen.

#3 Sara_MKM

Sara_MKM

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 760 Beskeder:

Skrevet 22 august 2006 - 19:10

Jeg har reddet derude et stykke tid, men det ligger ret langt fra min bopæl, så det ville være rart med noget tættere på. Tror også at bokslejen ligger i den tungere ende derude.
Men ellers tak for forslaget :)

#4 AmletArabians

AmletArabians

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 22 Beskeder:

Skrevet 23 august 2006 - 22:28

Har haft hest opstaldet på Mørup Ridecenter ved Sabro. Det er et super dejligt sted og ikke alt for mange opstalder, til at der kan blive den negative stemning.

Knus Jette
www.amlet-arabians.dk
Rigtige Kvinder Rider Ox araber :-)

#5 Sara_MKM

Sara_MKM

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 760 Beskeder:

Skrevet 24 august 2006 - 05:35

Hvad kræver du af faciliteter? Der er mange mindre gårde i oplandet som opstalder heste, men hvis du mangler større ridehaller og diverse luksus ting som gimpen HER ikke er vant til(;)) så er udvalget nok begrænset...

Min egen hest står 25 km fra hvor jeg bor i et område der er svært tilgængeligt for mig da der ingen busser går dertil og jeg er uden kørekort... men der er mindst tre større stalde indenfor fem kilometer fra hvor jeg bor...

Jeg stiller ikke så mange krav, det eneste der SKAL være er: Fodring, lukken på fold.
Udmugning osv. klarer jeg selv.

Hvorfor flytter du ikke hesten tættere på dig selv, hvis der er mulighed for det? :)

#6 Sara_MKM

Sara_MKM

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 760 Beskeder:

Skrevet 24 august 2006 - 05:36

Har haft hest opstaldet på Mørup Ridecenter ved Sabro. Det er et super dejligt sted og ikke alt for mange opstalder, til at der kan blive den negative stemning.

Knus Jette

Jeg prøver at køre derud og kigge i weekenden - Tak.
Rart at der ikke er negativ stemning, der kan virkelig være en uheldig stemning mange steder.

#7 Sara_MKM

Sara_MKM

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 760 Beskeder:

Skrevet 24 august 2006 - 15:12

Well, som sagt, der er et par stykker ehrude i Tilst, men du skal vist skynde dig inden alle pladser er besat...

Jeg flytter ikke min hest af... indtil flere grunde...

1: Da jeg fik ham (jeg fik den forærende af en veninde, som havde haft den solgt videre til en anden veninde, som nu ikke havde tid til den mere.... og man får ingen penge i kassen for en 20(21!!!) årig traver vallak!) indgik jeg en aftale med hende han står ved nu; Jeg ville gladeligt betale omkostningerne for at have hesten stående ved hende, hun skulle blot være opmærksom på at jeg nok ikke (med skole and all) kunne få tid til at ride den hver dag og komme ud til hende og passe den hver dag... Så hvis jeg ikke bruger den og hun skal bruge en ekstra hest, så ved hun at hun bare kan låne ham... hun smider heller ikke en på ryggen af ham, som ikke ved hvad vedkommende laver (altså... lige bortset fra mig:genert: )

2. grund er simpelthen noget så dosk som økonomi... jeg giver 500 for sommergræs og foder om sommeren og 700 om vinteren... Der er perfekte faciliteter for mine behov, jeg behøver ikke det vilde, ridehus har jeg aldrig set ideen i, udmugning sker i vinter halvåret to gange ugentligt, i vinterhalvåret bliver alle heste lukket på fold klokken 6 og taget ind omkring ved 5 tiden igen, der bliver fodret morgen og aften, både vinter og sommer, der er folk at ride med og ekstremt optimale muligheder for at ride tur ( især for lille mig, som kun rider hygge skovtursridning)

3. grund er at jeg har kendt hende, han er opstaldet hos i mange år efterhånden... hun skaffede mig min første hest, hun lærte mig at ride, hun lærte mig at arbejde, hun har generelt været en stor indflydelse i mit liv, og jeg nyder samværdet med hende og hendes familie. Hun arbejder fem minutters kørsel fra hvor jeg bor, så hun plejer at hente mig og så når jeg skal hjem igen kører hun mig enten til tog eller bus... Jeg ahr et skønt forhold til hende og hendes familie, og dette forhold skulle jeg til at starte forfra på hvis jeg flyttede ham....

4. grund er at de heste, han står med nu, kender ham rigtig godt.... der hvor han stod før blev han mobbet af de andre heste (han kan ikke altid lide at gå i flok og sætter pris på sit private hjørne) og de stjal hans mad fra ham og ham der fodrede avr pisse ligeglad... hvilket resulterede i at han var godt 50 kilo undervægtig da jeg fik ham... de heste han går med nu kender ham og hans sære tendenser... han bliver hvor han er til den dag han ikke kan mere... :) Han er en gammel dreng og at flytte ham mere rundt ville være synd, imo... han er blevet flyttet 5 gange de sidste 3 år, og det ville stresse selv mig....

Det lyder som et rigtig rart sted, og det lyder også til at du har en rigtig sød hest. Min hypper har også mange særheder som ikke alle heste accepterer - Han har nemlig også tendens til at være 'the underdog', men alligevel forstår han at sætte sig i respekt når de andre heste bliver for stride. Jeg tror bare at den slags heste er venlige af natur :)