Gå til indhold

Billede
- - - - -

Udmelding af Folkekirken - konsekvens ?

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 viking189

viking189

Erfaren

• Medlemmer
  • 324 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2006 - 12:53

Hvad giver det af ulemper at melde sig ud af Folkekirken?

Jeg skal hverken giftes igen , har fået mine børn døbt og konfirmeret ( under protest, hehe ) , og regner helt ærligt ikke med at skulle have noget med den at gøre længere , og kan egentlig ikke se , hvad jeg skal betale til den for , uden at bruge den....

Er det feks dyrere med begravelse osv. for ens efterladte ?

#2 knoxxz

knoxxz

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 695 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2006 - 13:17

Der står lidt på denne side, blandt andet at man mister retten til kirkelig begravelse eller bisættelse ved udmelding.

http://www.roedovrek...rkenskontor.asp
Chuck Norris can lead a horse to water AND make it drink.

#3 Fjong1200

Fjong1200

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.214 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2006 - 13:23

hår på tungen.kløe i skridtet.tungere tegnebog.
#1 på din ignore list.

#4 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.293 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2006 - 20:20

Hvad giver det af ulemper at melde sig ud af Folkekirken?

Jeg skal hverken giftes igen , har fået mine børn døbt og konfirmeret ( under protest, hehe ) , og regner helt ærligt ikke med at skulle have noget med den at gøre længere , og kan egentlig ikke se , hvad jeg skal betale til den for , uden at bruge den....

Er det feks dyrere med begravelse osv. for ens efterladte ?

Du har ikke krav på kirkelig betjening og dermed hellere ikke på en kirkelig begravelse/bisættelse og dermed skal dine pårørende arrangere en borgerlig begravelse, hvis du/I ønsker en handling.

Det vil være dyrere at erhverve gravsted samt bruge krematorie de fleste steder. Dette kan dit kirkekontor oplyse dig om de nøjagtige priser på, hvor du også kan melde dig ud af folkekirken.

RakelA
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#5 viking189

viking189

Erfaren

• Medlemmer
  • 324 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2006 - 20:42

Ok , tak for hjælpen !

#6 GoddessWithin

GoddessWithin

Kongelig

• Medlemmer
  • 3.861 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2006 - 09:55

Jeg er meldt ud og skal vist bare kremeres når den tid kommer. Da den rigtig gamle gravfærd i vikingeskik med at brænde liget af mens det følger med strømmen, ikke er tilladt mere, så vil jeg nok vælge at få spredt min aske over havet eller lign hvis det er tilladt.

#7 karstenaaen

karstenaaen

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.409 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2006 - 13:40

Hej :)

Du kan godt få spredt din aske ud over havet, når du engang er død (og brændt - håber det ske sent...)

Jeg mener dog, at det vil være godt, hvis du laver et testamente, hvor der står, at du gerne vil have dette - og samtidig mener jeg også, at du skal søge om tilladelse til at få spredt din aske udover havet - hos Kirkeministeriet. [Men det plejer vist ikke at være et problem...].

mvh
Karsten
Man må vælge om man vil følge lyden af en klarinet eller en saxofon.