Gå til indhold

Billede
- - - - -

Cairn Terrier søges!

• Låst emne Emnet er låst
46 svar på dette emne

#1 natasa88

natasa88

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 22:16

Hej.

Min kæreste og jeg flytter nu her, og derfor søger vi en Cairn Terrier som hvalp.
Vi kigger dagligt på den blå avis og kenneler, men det kunne være nogle havde et kuld herinde eller sådan noget.
Vi vil helst have den 15/7, så vi har meget tid til den i starten.

:)
Det hele er bare herligt :D

#2 TheFirstPrincess

TheFirstPrincess

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.896 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 22:27

Hej.

Min kæreste og jeg flytter nu her, og derfor søger vi en Cairn Terrier som hvalp.
Vi kigger dagligt på den blå avis og kenneler, men det kunne være nogle havde et kuld herinde eller sådan noget.
Vi vil helst have den 15/7, så vi har meget tid til den i starten.

:)

www.dansk-kennel-klub.dk og www.dansk-terrier-klub.dk har hvalpelister, der kan du sikkert finde cairnhvalpe der er salgsklare omk d. 15 juli :)

Vi har selv reserveret en cairn tæve, og glæææder os til hun bliver vores midt i august!
Vi står til at få nummer to, så krydser fingre for at der minimum bliver født to :D

Du kan i øvrigt finde en oversigt over cairn kenneler på www.cairn-terrier.dk

Cairn Terrier - kvadratisk, praktisk, god!

:lun: Officielt hvalpeskruk :lun:

#3 TheFirstPrincess

TheFirstPrincess

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.896 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 22:29

I øvrigt vil jeg fraråde dig at købe via den blå avis, der er mange hundehandlere og andre skumle mennesker der annocerer derinde.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor erfarne i er :) men jeg ville ikke turde at købe derigennem!

#4 natasa88

natasa88

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 22:58

www.dansk-kennel-klub.dk og www.dansk-terrier-klub.dk har hvalpelister, der kan du sikkert finde cairnhvalpe der er salgsklare omk d. 15 juli :)

Vi har selv reserveret en cairn tæve, og glæææder os til hun bliver vores midt i august!
Vi står til at få nummer to, så krydser fingre for at der minimum bliver født to :D

Du kan i øvrigt finde en oversigt over cairn kenneler på www.cairn-terrier.dk

Aaarh tak skal du have :) Det var dejligt med nogle der kan hjælpe :)

Jaa okay.
Det er første gang vi skal have hund, så det var godt du sagde det med dba. Synes også det er meget underligt når de sætter sådanne annoncer ind : hvalpe sælges. klar xx/xx. pris:

Slut. øøh.. skummelt .. hehe.

#5 TheFirstPrincess

TheFirstPrincess

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.896 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:04

Aaarh tak skal du have :) Det var dejligt med nogle der kan hjælpe :)

Jaa okay.
Det er første gang vi skal have hund, så det var godt du sagde det med dba. Synes også det er meget underligt når de sætter sådanne annoncer ind : hvalpe sælges. klar xx/xx. pris:

Slut. øøh.. skummelt .. hehe.

Ja der er nogle der virker temmeligt skumle, men også andre, der virkeligt virker oprigtige og sådan uden i virkeligheden at være det.. desværre! :(

Når du finder en kennel, så sørg for at stille en masse spørgsmål, hvordan er faderen af temperament, hvilket foder er hvalpen vant til at få, på hvilke tidspunkter, osv osv osv. Kig på moderen, hvordan opfører hun sig? Er hun fx. stresset eller bidsk er der stor sandsynlighed for at hvalpen kan udvikle samme træk. Kan du ikke få lov til at hilse på moderen så gå din vej, for så er hvalpen højst sandsynligt importeret andetsteds fra!

Er også selv førstegangs, så videregiver bare de råd jeg har fået og læst mig frem til :)

Held og lykke med det, Cairnen er altså en dejlig race :lun:

#6 natasa88

natasa88

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:13

Jaa okay. kan godt se det.
Jaa, skal huske alle oplysninger. :P hehe.
Glæder mig, men er bange for vi ikke får en der i midten af juli, og det er skidt, for vi har afsat 4 uger inden den ska være helt selv.

#7 TheFirstPrincess

TheFirstPrincess

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.896 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:20

Jaa okay. kan godt se det.
Jaa, skal huske alle oplysninger. :P hehe.
Glæder mig, men er bange for vi ikke får en der i midten af juli, og det er skidt, for vi har afsat 4 uger inden den ska være helt selv.

Det var også vores plan at hvalpen skulle være i hus midt i Juli, så vi også havde god tid. Men sådan blev det ikke, desværre! Vi har til gengæld fundet en super god kennel (znabel-a), så vi har "forkastet" det med tid, til fordel for at få vapsen fra en god kennel.

Det kræver selvfølgeligt lidt mere planlægning det andet, for vi har ca. 2 uger inden den skal være selv, dog ikke så længe af gangen.

Hvis det ikke lykkes kan du jo overveje om du ikke kan arrangere lidt pasning de første par uger. Min mor arbejder hjemme, lige i nærheden af uni hvor jeg går, så vores "nødløsning" er, at aflevere vaps der, mens jeg er til forelæsning, hvis vi føler at det ikke er forsvarligt at lade den være alene når skolen starter igen.
Kunne i evt. finde en lignende løsning?

Hvor bor i iøvrigt henne i landet? Er det i nærheden af Århus kan jeg bestemt anbefale at kontakte znabel-a, selvom det godtnok smadrer tidsplanen en smule :)

#8 natasa88

natasa88

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:24

Jaa, det jo det. Men vi flytter til Holstebro (ligger lidt tæt på århus) fra grindsted, så vi kender ingen, der lige hurtig kan passe den.

#9 TheFirstPrincess

TheFirstPrincess

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.896 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:27

Jaa, det jo det. Men vi flytter til Holstebro (ligger lidt tæt på århus) fra grindsted, så vi kender ingen, der lige hurtig kan passe den.

Ja kender godt Holsterbro :)

Ærgeligt i ikke kender nogen der lige hurtigt kan passe den, for det ville ellers være en god løsning på det eventuelle problem!

Hvor længe skal hvalpen være alene af gangen? Drejer det sig om en 3-4 timer vil jeg nemli tro (uden at vide det, da det selvfølgeligt er individuelt fra hund til hund) at den godt vil kunne lære at affinde sig med det efter et par uger, hvis i sørger for at alenehjemme-træningen bliver gennemført på en blid men effektiv måde :D

#10 natasa88

natasa88

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 06 juni 2006 - 23:32

Tjaah, den ska være alene 6-7 timer mens jeg er i skole :\ kæresten begynder i mili, så ham kan hunden ikke regne helt med :P Hehe.
Men ja, vi træner den op til at være selv, men så er det bare lige for besværlig den er i starten :P