Gå til indhold

Billede
- - - - -

Opskrift på churros/spanskrør...

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
5 svar på dette emne

#1 hr.bille

hr.bille

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.018 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2003 - 21:36

Hejsa!

Er der mon nogen som har en god opskrift på churros/spanskrør? Til dem som ikke ved hvad det er, så er det de der lange tynde kager/vafler som bliver kogt i olie og serveret med kanelsukker eller softice.. :) Man kan faktisk altid finde en bod som sælger dem på kræmmermarkeder rundt omkring, men det kunne dæleme være lækkert at kunne lave dem hjemme..., for MUMS de er lækre... :wave2:

/hr.bille *som håber nogen kan opskriften*

#2 xanto

xanto

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 931 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2003 - 22:02

Fandt en opskrift på engelsk..

The Churros

Here's the ultimate recipe to make your own churros at home, just like they were at the churrería stands. Of course, the difference here is price. Here you can make a whole batch for what is cost for a few. Once you make the churros, you can make the authentic chocolate dip to dunk them in.

Ingredients: (Makes one platefull)
Vegetable or Olive Oil
1 cup water
1/2 cup margarine or butter
1/4 teaspoon salt
1 cup all-purpose flour
3 eggs
1/4 cup sugar
1/4 teaspoon ground cinnamon (optional)

Prepare to fry the churros by heating oil in a pan (1 to 1&1/2 inches) to 360 degrees F.

To make churro dough, heat water, margarine and salt to rolling boil in 3-quart saucepan; stir in flour. Stir vigorously over low heat until mixture forms a ball, about 1 minute; remove from heat. Beat eggs all at once; continue beating until smooth and then add to saucepan while stirring mixture.

Spoon mixture into cake decorators' tube with large star tip (like the kind use to decorate cakes). Squeeze 4-inch strips of dough into hot oil. Fry 3 or 4 strips at a time until golden brown, turning once, about 2 minutes on each side. Drain on paper towels. (Mix Sugar and the optional cinnamon); roll churros in sugar or dump the sugar on the pile of churros, like the pros. That churro taste will take you right back to your favorite summer days walking the paseos of Spain.

Note: REAL churros in Spain are made without cinnamon mixed with the sugar, but the cinnamon adds an extra nice flavor.

Chocolate for Churro Dunking

Hilsen Xanto

#3 xanto

xanto

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 931 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2003 - 22:44

Og her er en på dansk !

Churros/spanskrør

Ingredienser
2 1/4 kop vand
1 1/2 tsk salt
4 spsk smør
2 kopper mel
3 æg
Vegetabilsk olie til friturestegning

Fremgangsmåde

Kom vand, smør og salt i en gryde. Kog det op og kom melet i. Rør godt rundt i det til du har en "bolle".
Tag gryden af varmen og lad de køle 15-20 min.
Hæld "bollen" i en skål og pisk (elpisk) de 3 æg i. Hæld rigeligt med olie i en gryde eller høj pande.
Hæld dejen i en sprøjtepose og tryk dejen ud i lange stykker ca. 15 cm. Lad dem koge i ca. 6 min. Lad dem dryppe af og læg dem på fedtsugende papir.

Servering
Serveres med sukker, kanelsukker eller rørt is.

Hilsen Xanto

#4 hr.bille

hr.bille

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.018 Beskeder:

Skrevet 28 maj 2003 - 13:27

tak for svarene xanto.. :) Der er bare et problem... jeg har prøvet at lave dem, og de smager på ingen måde som de "rigtige" kræmmermarkeds-churros. De smager nærmest som... ja friturestægt vandbaggelse er nok det nærmeste jeg kan beskrive det med. Ikke særligt lækkert.. :boo:
Hvad mon churros-proffernes hemmelighed er? :forvirret

/hr.bille

#5 xanto

xanto

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 931 Beskeder:

Skrevet 28 maj 2003 - 15:52

Hm... bare jeg vidste det.

Desværre kender jeg ikke noget til, at lave dem...ikke en gang en eneste fidus...

Kender dem forøvrigt slet ikke ( ikkke hvad jeg ved af i alt fald ).

Skal snart på kræmmermarked, og håber da at de dukker op.
Så må jeg smage en.

Hilsen

Xanto

( tænker på Shubiduas sang, den med Billen ).;)

#6 hr.bille

hr.bille

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.018 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2003 - 14:40

Citat fra xanto
( tænker på Shubiduas sang, den med Billen ).;)

hmmmmmm..... :D Det er mit navn sååååå... :rocker:

/hr.bille