Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvordan gør man sin hjemmeside søgbar på diverse søgemaskiner?

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 cirkeline_

cirkeline_

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.581 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 07:49

Hvordan sørger man for at ens hjemmeside popper op hvis der er nogen der søger på feks. Google.

Er det noget med at der er nogle bestemte koder man kan skrive når man laver siden, og så sker det automatisk, eller hvordan gør man det?

Siden er lavet i PHP - hvis det altså gør en forskel.

#2 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 07:55

Diverse søgemaskiner "crawler" selv rundt og leder efter hjemmesider. DVS de undersøger alle links.

Men..
Hver gang de kommer på et ny adresse kontrollerer de først filen /robot.txt. Denne indeholder information til søgemaskinen (fx disalov - eller META link). Er der ingen fil /robot.txt har søgemaskinen lov til at gennemlede hele websitet.

Men kan dog hjælpe dem lidt igang - ved selv at informare om sin egen URL på de søgmaskiner, man vil listes fra. Nogle steder har de direkte en funktion dertil.

Altså tjek lige først at du ikke har en fil /robot.txt med indholdet disalov - for så vil den ikke kunne søges.
Tal pænt for helvedet :devil2: jeg var Guddommelig :gogo:

God jul og godt nytår.
Ja- jeg ved det - men julen varer altså lige til Påsken 2099

#3 cirkeline_

cirkeline_

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.581 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 12:04

Er der slet ikke andre der har et forslag?

#4 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 13:08

Er der slet ikke andre der har et forslag?

Enkelt -
Der er ikke andre forslag, kun andre måder at formulere sig på,,,,,,
med mindre man køber reklameplads eller anskaffe sig sin egen søgemaskine som kobles til de internationale.

En lokal søgeengine til Google koster fx ca 20.000 kr. men kan så også anvendes internt .

Se fx http://www.google.dk/about.html
Tal pænt for helvedet :devil2: jeg var Guddommelig :gogo:

God jul og godt nytår.
Ja- jeg ved det - men julen varer altså lige til Påsken 2099

#5 KlaymenDK

KlaymenDK

Erfaren

• Medlemmer
  • 215 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 14:38

Tja, Miss__IT har ret, der er ikke andre metoder end at købe reklamer eller lade sit site 'crawle' af en søgemaskine.

I gamle dage var det ret vigtigt at angive relevante og konkrete "meta keywords" (se nedenfor), men moderne søgemaskiner kan indeksere revl og krat (du kan da stadig angive keywords hvis du vil :)). Regn under alle omstændigheder med, at der går alt fra dage til måneder før søgemaskiner reindekserer netop din side.

<META NAME="keywords" CONTENT="oranges, lemons, limes">
KlaymenDK
-- 010\001\111 --

#6 Frk.September

Frk.September

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.439 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2006 - 19:02

Min kæreste betaler for at have en annonce på google! men det kommer jo så an på hvor mange penge du vil bruge/regner med at tjene, og om der er økonomisk godt.

Today I'm going to make a difference
- but first I need coffee