Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tegnefilm - for børn eller voksne?

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 still-learning

still-learning

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.681 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 11:32

Nu sidder jeg igen her og hygger med tegnefilm på cartoon network og det er herligt!

Jeg er simpelthen lykkelig for den udvikling der har været med tegnefilm gennem tiden, men tænker tit om børnene overhovedet fatter denne humor?

Jeg tænker på tegnefilmsserier som "frygtløs", "ko og kylling" osv... Jeg syntes det er den fedeste humor og ville ønske der havde været den slags tegnefilm dengang jeg var barn (er 26 år) - men ville jeg have forstået den humor? - Der er jo langt fra Tom & Jerrys falde på halen humor, til den lettere komplekse humor der er i visse tegnefilm i dag.

Til jer med børn: Forstår jeres børn disse tegnefilm? - Jeg mener er det jeres indtryk at de kan opfatte alle de grinagtige detaljer?

Håber disse tegnefilm også er der når jeg engang får børn, for så skal mor da se med!
Hvis du vil vide, hvor betydningsfuld du er.... Så stik en finger i en skål vand og betragt derefter det hul, den efterlader....

#2 smedens_kone

smedens_kone

Erfaren

• Medlemmer
  • 171 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 11:34

Ko og Kylling :worship:

/smedens_kone

Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."

#3 Madsigne

Madsigne

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.783 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 11:37

Mine unger fatter det i hvertfald....eller det tror jeg de gør :D
If you cant change the world,change yourself..and if you cant change yourself then..change the world :devil2:

#4 HyacinthB

HyacinthB

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.294 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 11:43

Uhhh, Frygtløs den serie er altså STOR.

Hvornår sender de den, det er efterhånden længe siden jeg har set den.

Vores unger elsker også Frygtløs + Ko og Kylling. Om de får fat i det hele, tja det gør de nok ikke, men så ser de dem vel igen og igen og igen og igen og igen og...... Til sidst er de sikkert helt med. :D

#5 still-learning

still-learning

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.681 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 11:49

Jamen med mine "voksne" øjne er ko & kylling jo næsten perverst sjovt, med ko´s store patter og djævlens store røv - altså det er seriøst god humor, men jeg tror slet ikke børnene ser alt det som jeg gør.

Ja og frygtløs er jo slet ikke uhyggeligt - det er bare sjovt og ham Egon er bare så ond altså. Gemt billede
Hvis du vil vide, hvor betydningsfuld du er.... Så stik en finger i en skål vand og betragt derefter det hul, den efterlader....

#6 Depsey

Depsey

Helgen

• Medlemmer
  • 8.796 Beskeder:

Skrevet 06 april 2006 - 12:01

Who cares.. :-D
Lad os dog bare være taknemmelige for at vi har børn, som vi kan bruge som undskyldning for at købe og se de tegnefilm.. :-D

Men de har jo netop lavet dem for at både voksne og børn kan se dem og begge få noget ud af det...
Men i starten var de jo ikke lavet til børn men til voksne..

Der er da nok en del af det som børn ikke forstår af humoren, men de synes jo det er hyggeligt alligevel..
Og det er jo måske heller ikke lige det samme som DE synes er sjovt, som VI synes er sjovt altid..
Så jeg synes det er lækkert nok at der er for alle aldersgrupper..

Men jeg skal da ærligt indrømme at jeg bruger min egen datter som en FEEEED undskyldning for at have købt Fragglerne på dvd og bruger hende også som undskyldning for at se Mulan, Herkules og andre tegnefilm.. Også Ice Age.. Den er sq sjov.. :klap:
18.05.03 :lun:

Det er 2 uger siden, det græs er blevet slået, og alligevel ligner det, at det er 14 dage siden, det sidst blev slået...

Flot skat! :lol:

"Arrivederci, porco numero due" :wave2: