Gå til indhold

Billede
- - - - -

Mops i løbetid..

• Låst emne Emnet er låst
11 svar på dette emne

#1 queenshopper

queenshopper

Erfaren

• Medlemmer
  • 455 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 15:50

Nu har det stået på siden sidste mandag, og er simpelthen ved at være SÅ træt af det.. Hun har godtnok sådan en bleting på, men hun kan sagtens hive den til side, så hun går og drypper over hele huset. Adr!
Og så lugter det noget så forfærdeligt.. Aner ikk hvad jeg skal gøre..? -kan jo ikk gå rundt og tørre op efter hende 24 timer i døgnet..
Er der nogle der har nogle gode råd...? -eller ved hvornår det slutter igen? Alt er velkomment..
Hun er 10 måneder..
10 kg to go..:engel:

#2 queenshopper

queenshopper

Erfaren

• Medlemmer
  • 455 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 16:07

Slet ingen.. Bare et lillebitte råd..
Eller eventuelt nogle erfaringer...?

#3 smukkesimone

smukkesimone

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.573 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 16:39

jo jeg har...
En hund er i løbetid i ca 3 uger det kan svinge lidt fra hund til hund... du kan købe noget piller som tager lugten, klorofyltabeletter, ret effektivt, brugte det også til min tæve da hun lugtede som et gammelt slagterhus, men det var faktisk kun første gang det var så slemt..
Tørre op.. jooo det kan du så komme til hvis ikke hunden selv lære at gøre det.. vis hende pletterne og opfordre hende til at slikke det op. Pas på med de der tævetrusser de kan give svamp.. min tæve havde ikk problemer med at have dem på, og jeg brugte en a de der kulørte rengøringslkude i bunden den kunne jo bare smides ud bagefter.. Men jeg ved at nogle mops får svamp af at have trusser på...
Ja.. så er det ellers kun en ting tilbage.. tålmodighed... eller... få hende stiriliseret hvis hun alligevel ikke skal have hvalpe

http://www.mopseweb.dk der er der altid nogle der er klar med et svar om mops

#4 chibo

chibo

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.112 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 16:40

Øj, du gav os kun 17 minutter :)
Min egen tæve har ikke været i løbetid endnu, så jeg kan ikke hjælpe dig, men vent til senere på aftenen, når der kommer flere folk online, så er jeg sikker på at du får svar :)

#5 queenshopper

queenshopper

Erfaren

• Medlemmer
  • 455 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 17:50

jo jeg har...
En hund er i løbetid i ca 3 uger det kan svinge lidt fra hund til hund... du kan købe noget piller som tager lugten, klorofyltabeletter, ret effektivt, brugte det også til min tæve da hun lugtede som et gammelt slagterhus, men det var faktisk kun første gang det var så slemt..
Tørre op.. jooo det kan du så komme til hvis ikke hunden selv lære at gøre det.. vis hende pletterne og opfordre hende til at slikke det op. Pas på med de der tævetrusser de kan give svamp.. min tæve havde ikk problemer med at have dem på, og jeg brugte en a de der kulørte rengøringslkude i bunden den kunne jo bare smides ud bagefter.. Men jeg ved at nogle mops får svamp af at have trusser på...
Ja.. så er det ellers kun en ting tilbage.. tålmodighed... eller... få hende stiriliseret hvis hun alligevel ikke skal have hvalpe

http://www.mopseweb.dk der er der altid nogle der er klar med et svar om mops

Det var da en god idé med de karklude.. Det havde jeg slet ikk tænkt på.. Har brugt halverede trusseindlæg, for de er noget dyre de der rigtige nogle..
Okay, vidste at mennesker spiser klorofyl tabletter mod hvidløgsånde, men ikk at det os duede til hundeblod.. -det må prøves:worship:
Tror ikk jeg får hende til at slikke det op, hun sys hvis det er lisså klamt, som jeg gør..:gruble:

#6 queenshopper

queenshopper

Erfaren

• Medlemmer
  • 455 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 17:51

Øj, du gav os kun 17 minutter :)
Min egen tæve har ikke været i løbetid endnu, så jeg kan ikke hjælpe dig, men vent til senere på aftenen, når der kommer flere folk online, så er jeg sikker på at du får svar :)

Jeg lider af dårlig tålmodighed..:banan:

#7 Havnelev

Havnelev

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.083 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 17:53

Nu har det stået på siden sidste mandag, og er simpelthen ved at være SÅ træt af det.. Hun har godtnok sådan en bleting på, men hun kan sagtens hive den til side, så hun går og drypper over hele huset. Adr!
Og så lugter det noget så forfærdeligt.. Aner ikk hvad jeg skal gøre..? -kan jo ikk gå rundt og tørre op efter hende 24 timer i døgnet..
Er der nogle der har nogle gode råd...? -eller ved hvornår det slutter igen? Alt er velkomment..
Hun er 10 måneder..

Første gang min tæve var i løbetid blødte hun rigtig meget og var ikke god til selv at "samle op" :badr: . Men fordi jeg også har en hanhund kom hun i bur når hun ikke havde løbetidsbukserne på - så "blodgrisseriet" var mest samlet i buret. Anden gang hun kom i løbetid blødte hun ikke nær så meget og hun var meget bedre til selv at "samle op" efter sig.
Sååå - fat mod - løbetiden varer ca. 3 uger så inden du ser dig om er den overstået og du kan glæde dig over at du igen har en dryp og lugtfri dejlig pigehund:glad:

#8 grypigen

grypigen

Aktiv

• Medlemmer
  • 85 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 20:44

Hejsa..

Jeg er også selv den heldige ejer af en skøn mops
tæve og har kendt til problemstillingen..
Det er meget vigtigt at du vasker hende bag i for mopperne er jo desværre så dårligt "designet" at
de ikke kan holde sig selv rene ligesom andre kan.
Min blev desværre ved med at få livmoderbetændelse
ved hver løbetid så hun var nærmest kronisk på
medicin. Min dyrlæge og mig blev dog hurtigt enige om at det bedste var helt, at fjerne underlivet på hende. Da hunde jo desværre kan dø af en sådan omgang.. Så mit råd til dig hvis du ikke ønsker, at få hvalpe på hende er at få hende steriliseret..
Både du og hende vil være glade for det i det lange løb. Hvis du ikke ønsker dette må du jo bare vaske dit sengetøj eller hendes "trusse-buks" og glæde dig over det ikke er en gang om måneden som kvinder :)
Det er en trøst at deres blod så forholdsvis let går væk efter en tur i maskinen, jeg havde i hvertfald ingen problemer med det. Men held og lykke med det..

En gang mops altid mops :love:

Hilsen Grypigen - ejer af skøn mopstæve på 3 år
:) Smil til verden :) Og den vil smile tilbage til dig igen :)

#9 smukkesimone

smukkesimone

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.573 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2006 - 21:36

hej Grypigen.. hvor kommer din mops fra?

#10 grypigen

grypigen

Aktiv

• Medlemmer
  • 85 Beskeder:

Skrevet 24 marts 2006 - 20:36

Hej SmukkeSimone..

Fra en stueopdrætter fra Lolland Falster i
DRU regi. For evt. flere oplysninger send
mig en pb *S* Er det din mops på dit atavar?

God weekend..

Hilsen
Grypigen
:) Smil til verden :) Og den vil smile tilbage til dig igen :)