Gå til indhold

Billede
- - - - -

Inspireret: Hvad kan skabe splid søskende imellem?

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
25 svar på dette emne

#1 MissIce

MissIce

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.518 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:12

Inspireret af de tanker der sprang frem ang. mit og min søsters shoppe-gen, kom jeg til at tænke på hvad der kan få jer (der ikke er enebørn :-P ) til at blive arrige på jeres søstende?

Som sagt i shoppe-tråden, så kan jeg virkelig blive arrig på min søster, når hun vender en foundation for 17. gang i forretningen, mens hun lige sammenligner den med en foundation i samme nuance fra et andet mærke. Øhhh, jeg bliver ikke arrig over at hun sammenligner varene, men at hun gør det når jeg er i nærheden og skal vente på hende.

Somme tider tror jeg virkelig, at den eneste grund til at hun gør det, er for at teste hvor lang min lunte er.

Selvfølgelig kan vi godt være uenige om diverse emner, men det pisser mig ikke af i samme grad som shopperiet.

Hvad kan pisse dig af ved dine søskende?

Der findes intet menneske, det er lettere at bedrage end én selv.

#2 sjo

sjo

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.619 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:16

Jeg bli'r pissesur på min lillebror, når han bare tager for givet at man da selvfølgelig lige hjælper ham med det ene eller det andet UDEN at sige tak for det! Jeg gav ham et par stole, nogle glas og diverse ting til hans køkken, da hans kæreste flyttede - og fik jeg nogensinde bare et lille bitte tak for det? Nej, nej... :sur:

Jeg bli'r også sur på ham, når han bare forventer at man da selvfølgelig gider rydde op efter ham og hans unger, jeg bli'r sur, når han ikke giver mig de penge, som han skylder mig og jeg bli'r sur, når han ikke kan nosse sig sammen til at ringe til vores morfar for at sige tillykke til ham på sin fødselsdag!

Sjo *hvis lillebror er en KÆMPEEGOIST*

#3 FlowerBitch

FlowerBitch

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.663 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:18

Når han pisser på min mors følelser bliver jeg gal på min lillebror. Han er bund-egoistisk når det passer ham og det er især min mor det går ud over.
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go."
- Oscar Wilde (1854-1900)

#4 sjo

sjo

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.619 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:18

Glemte lige: Jeg bli'r sur på min lillesøster, når jeg retter hendes franske stile over telefonen og hun laver den samme fejl i den næste sætning... *GG*

Sjo *ualmindeligt uegnet som pædagog*

#5 naja71

naja71

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.725 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:19

Det kan for mit vedkommende også pisse mig godt og grundigt af, når jeg er ude og shoppe med min søster. Hun har en ubændig trang til at skulle hele forretningen igennem, se samtlige bluser, nederdele, busker osv. osv., dette er ikke kun i diverse tøjbutikker, det er også alle andre, selv føtex og andre dagligvarerbutikker og jeg så står og venter på hende - fordi det gider jeg ikke. Jeg tror nogen gange at jeg er den eneste, som ikke har et shoppegen - gider simpelthen ikke. Som regel ved jeg hvad jeg vil have og så går jeg efter det og køber det, og så er det slut, ikke noget med at så skal jeg lige kigge på det og det.

En sidste ting, ved min søster som kan tænde mig af, er når hun begynder at fortælle mig hvordan jeg skal opdrage min søn - så eksploderer jeg simpelthen - har sagt til hende, at når hun får sine egne børn, så kan vi snakke sammen om opdragelse og ikke før....
"kærlighed har ingen alder. Kærligheden hører aldrig op. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt"

Talt er evnen til at beskrive andre som de ser sig selv... citat: anonym

#6 ll1981

ll1981

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.075 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:21

Min lillebror er nu for det meste meget sød...
Men noget der kan irritere mig er, når han gør et eller andet bevidst for at irritere mig.
Lad os antage, at der står en frugtskål på et bord. I skålen er der ti æbler og én pære. Min bror ved godt, at jeg ikke bryder mig om æbler, men at jeg elsker pærer. Omvendt bryder han sig ikke om pærer, men kan godt lide æbler.
Han ser så, at jeg rækker ud efter pæren, men snupper den for næsen af mig, bare for at irritere?! Uhh...
Bare en tænkt historie for at give et eksempel :)
Ellers irriterer det mig, at han - hvis han har været på weekend her - ville glemme halvdelen af sine ting + sig selv, hvis ikke jeg hjalp ham med at pakke...og han er ikke et barn!

Men bortset fra detaljerne er jo stadig min søde lillebror :)

#7 MissIce

MissIce

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.518 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:23

Citat fra naja71
Det kan for mit vedkommende også pisse mig godt og grundigt af, når jeg er ude og shoppe med min søster. Hun har en ubændig trang til at skulle hele forretningen igennem, se samtlige bluser, nederdele, busker osv. osv., dette er ikke kun i diverse tøjbutikker, det er også alle andre, selv føtex og andre dagligvarerbutikker og jeg så står og venter på hende - fordi det gider jeg ikke. Jeg tror nogen gange at jeg er den eneste, som ikke har et shoppegen - gider simpelthen ikke. Som regel ved jeg hvad jeg vil have og så går jeg efter det og køber det, og så er det slut, ikke noget med at så skal jeg lige kigge på det og det.

Skal vi lave en forening af anti-shoppere? :lol: Jeg kan SÅ godt sætte mig ind i din irritation :klap:

Der findes intet menneske, det er lettere at bedrage end én selv.

#8 ms1975

ms1975

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 830 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:25

Når min søster nogle gange forventer at alt skal gå efter hendes hoved.
At hun forventer at vi allesammen kan indrette/ændre vores planer, hvis det lige pludselig passer hende bedre at gøre et eller andet på et andet tidspunkt end først aftalt.
Heldigvis er hun blevet bedre til det, men det er altså træls. Man kan godt nogle gange komme til at føle sig lige "ligegyldig".

Men i det store hele elsker jeg min søster meget højt. Først efter at vi er blevet voksne er vi kommet til at betyde noget for hinanden, men hvor er det dejligt. Når/hvis alt brænder på, kan man være sikker på, at hun stiller op.

MVH Mette
"Folk, som ved, hvad der er bedst,
hærger verden som en pest."

Piet Hein

#9 naja71

naja71

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.725 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:26

Ja, endelig - det er pisse irriterende at hun altid lige skal kigge ind i en eller anden butik, bare vi går en lille tur og egentlig ikke skal shoppe. Men det er heldigvis også slut nu - har sagt fra og hun har fået en sød kæreste, som hun så slæber med i stedet for. Så nu kan jeg ikke rigtig brokke mig så meget mere :o)
"kærlighed har ingen alder. Kærligheden hører aldrig op. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt"

#10 naja71

naja71

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.725 Beskeder:

Skrevet 03 april 2003 - 14:30

Sikke en mærkelig smilies, jeg fik lavet det - det var meningen at den skulle smile og ikke sove.... Hmm, finder nok ud af det på et tidspunkt.