Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bilauktion?

• Låst emne Emnet er låst
9 svar på dette emne

#1 Schmidt_

Schmidt_

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 643 Beskeder:

Skrevet 20 februar 2006 - 21:19

Nogle herinde der har erfaring med bilauktioner?

Snakkede med en bekendt i dag der havde været til Bilauktion i Nørresundby og var helt vildt over de lave priser for biler der havde kørt under 100000 km.

Jeg går nemlig så småt og leder efter en bil der kan transportere mig fra A-B men ikke det helt vilde.

Nogle herinde der kan berette om nogle 'scoops' ved bilauktioner, eller er det spild af tid?

#2 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.207 Beskeder:

Skrevet 20 februar 2006 - 22:19

Jeg har kun handlet på auktioner med liebhaver- og specialbiler, hvor nogle af bilerne sælges for ingen penge. På auktioner med hverdagsbiler er der opkøbere, så du finder ikke et usædvanligt godt køb.

Der kan gøres en god handel, hvis man ser sig for og har udset flere mulige biler.

Jeg har set private blive bidt af stemningen og byde for langt op, fordi de er for fokuseret på 1 bestemt bil. Har man udset 4 - 5 biler, er der mulighed for at slå til, hvis de første ikke kommer så langt op i pris.

Husk, der er ingen reklamationsret ved biler købt på auktion, det SKAL betyde en lavere pris end hos forhandlerne.

Som jeg skrev i en anden streng, så er der en årsag til at biler ender på bilauktionen :

1. Hvis det er biler der har kørt usædvanligt mange kilometer på relativt kort tid . Feks er det meget svært for en aut. Toyotaforhandler at sælge en 3 år gammel Avensis der har kørt 300.000 km, især hvis han i forvejen har 5 andre stående i samme årgang med 50-100.000 km på tælleren .

2. Biler fra "leasingsselskaber" - der kan få solgt et større antal biler i en fart.

3. Biler der har været trafikskadede - og som forhandleren absolut ikke vil, eller tør give en garanti på .

4. Biler med ridser, småskader, og buler, som det ikke kan betale sig for forhandleren at få lavet, fordi udgifterne er højere end værdistigningen, når den er klargjort.

-

Prøv at gå ind og kikke på de forskellige bilauktioners lister, og se hvad jeg mener ... mange af bilerne har enten et "uoplyst km. tal" eller et meget højt km.tal ift bilens alder .
http://www.dabauk.dk/Salgsframe.html

Nedenstående Peugeot 206 er en 1,4 årg. 3/2000 med 169.000 km på km.tælleren ... Den havde nok været nemmere at sælge, hvis den havde kørt 70.000 km mindre .... :fløjt: Mon ikke de havde skrevet det i oversigten hvis den havde haft Sevostyring osv ???

Regn også med at en auktionsbil er "uklargjort", du skal derfor skal derfor regne med at bilen som minimum skal have et stort service straks efter hjemkomsten .

Du har oftest kun ret til en meget kort prøvetur, når du har fået hammerslag - du løber altså en risiko ved at købe en bil på auktinen, det er altså mest for proffesionelle - eller folk med meget kendskab til biler ,

Husk at lægge auktionshusets sælær ( ofte 10-15 %) oven i hammerslagsprisen - og regn ikke med at du får lov at køre hjem i bilen, før du har hentet enten prøvenummerplader, eller har fået den omregistreret i dit navn ...

Vedhæftet fil(er)

T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#3 kokkko

kokkko

Erfaren

• Medlemmer
  • 109 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 12:33

nu vil jeg så også sige at selv om en bil lyder billig på auktion ,er det jo ikke sikkert at det er prisen ,som ham der har den vil ha for den.
altså hvis en mand sætter en bil ind som han vil ha 60000 for, men den så kun kommer op i 50000 så byder auktion den selv op i 51000 kr og så hammmerslag
men det er jo ikke prisen manden vil jo ha 60000 kr.
altså man kan ikke altid regne med det.

#4 kokkko

kokkko

Erfaren

• Medlemmer
  • 109 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 13:16

De auktioner jeg har været med til, har der været en mindstepris.

Kommer højeste bud ikke op på mindsteprisen men rimelig tæt på, bliver auktionen udsat, ejer kontaktes om han vil acceptere det højeste bud. Når ejer har accepteret det højeste bud, under mindsteprisen, så fortsætter auktionen fra det hidtil højeste bud. Nogle gange får det nye bydere på banen og prisen kommer højere op.

ja det er rigtigt men det gør de kun hvis budet er tæt på mindsteprisen hvis det er langt fra byder auktionen selv fiktiv videre op men peger over på en så man tror der er en der byder videre og håber dermed på at ham der byder følger med og når han så er er rimlig tæt på så udsat auktion

#5 kokkko

kokkko

Erfaren

• Medlemmer
  • 109 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 13:25

De auktioner jeg har været med til, har der været en mindstepris.

Kommer højeste bud ikke op på mindsteprisen men rimelig tæt på, bliver auktionen udsat, ejer kontaktes om han vil acceptere det højeste bud. Når ejer har accepteret det højeste bud, under mindsteprisen, så fortsætter auktionen fra det hidtil højeste bud. Nogle gange får det nye bydere på banen og prisen kommer højere op.

hvis det var sådan skulle de jo sige udsat auktion til alle biler da der jo altid er nogle der byder lav på det hele

det er nok max 5% af de biler der er indsat som bliver solgt

#6 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.628 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 13:26

Jeg har også prøvet at rende til nogle auktioner i Aalborg øst for nogle år siden.

Og lige som de andre vil jeg sige at de biler generelt ikke er værd at købe.

Jo de biler som ingen vil have og som har kørt langt, kan man få billigt.
Men de populære og gode biler, ender oppe i mindst samme pris, som man kan finde dem til privat.
Og da man ikke får garanti osv nogle af stederne, vil jeg hellere købe bilen privat, hvor jeg også kan vudere bilen ud fra dens tidligere ejer, får svar på nogle spørgsmål om bilen fra ham osv..

#7 kokkko

kokkko

Erfaren

• Medlemmer
  • 109 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 14:02

Kommer højeste bud ikke op på mindsteprisen men rimelig tæt på, bliver auktionen udsat

;)

ok den er godkendt :lol:

#8 LexenQ

LexenQ

Erfaren

• Medlemmer
  • 258 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2006 - 14:05

Jeg arbejder til dagligt i en forretning, hvor vi har med biler at gøre. Vi handler af og til på bilauktioner, dog helst via nettet, og der bruger vi udelukkende Autocom.dk - den kan anbefales.

#9 Schmidt_

Schmidt_

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 643 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2006 - 17:18

Tak for responsen.

Jeg tager lige en tur med min kammerat ud og kigger på lørdag. - Man er vel nysgerrig :)

#10 ivenhamn

ivenhamn

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 678 Beskeder:

Skrevet 27 februar 2006 - 14:54

Hvis man bare er på udkig efter en billig bil, er det en meget god idé at kigge forbi en bilauktion. Har prøvet en enkelt gang. Fandt faktisk mange pæne biler uden synlige fejl. De kunne køre og der var plader på, bunden så fin ud og mange af dem blev solgt for under 5000,-
Selvfølgelig var der også noget værre skrald imellem, hvor bunden stort set ikke eksisterede...
Dem der påstår sex er det bedste i verden, har aldrig prøvet at være rigtig skidetrængende...

Deltids-tøsedreng med specialdispensation og medlemskab af "De Naives Værn"