Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad betyder...

• Låst emne Emnet er låst
12 svar på dette emne

#1 Me_Caya

Me_Caya

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.725 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 20:41

Plus Esse Quam Simulatu?

Jeg ved, at en debattør hedder det herinde men hvad betyder det?

#2 kitty_pirate

kitty_pirate

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.843 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:10

Spørg hende - jeg er ret sikkert på hun ved det selv ;)
"Hvorfor skulle jeg skynde mig at blive voksen?
-Jeg har aldrig hørt om nogen der kom for sent..."

Du kan kun tvinge mig til noget jeg selv vil :slem:

Medlem af MOKKE klubben :devil:

#3 sking

sking

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 2.999 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:12

Google kender ikke udtrykket, så tror ikke det betyder noget, eller også er det en atypisk sætning på latin :)
Når du laver et indlæg, så brug afsnit og linieskift. Ingen kan holde ud at læse et helt a4 ark uden afsnit! LÆR!

#4 sking

sking

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 2.999 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:13

Men den kender udtrykket 'Plus Esse Quam Simultatur'. Så hvis der havde været et R efter, havde det altså betydet "Hvad Man ikke forstår, fordømmer Man".
Når du laver et indlæg, så brug afsnit og linieskift. Ingen kan holde ud at læse et helt a4 ark uden afsnit! LÆR!

#5 jpu

jpu

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.818 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:22

Men den kender udtrykket 'Plus Esse Quam Simultatur'. Så hvis der havde været et R efter, havde det altså betydet "Hvad Man ikke forstår, fordømmer Man".

Og det er selvfølgeligt det hunne ville have skrevet hvis det var muligt at have så langt et brugernavn, men det var det ikke, så det sidste lille r mangler :)

Derudover betyder det vel: mere at være end at synes - som er jægerkorpsets ordsprog

#6 sking

sking

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 2.999 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:23

Og det er selvfølgeligt det hunne ville have skrevet hvis det var muligt at have så langt et brugernavn, men det var det ikke, så det sidste lille r mangler :)

Okay, jeg kender hverken hende, hendes nick, eller historien omkring det. Jeg fandt frem til det, ved at fjerne sidste ord, fra min søgefrase :)

#7 My-Toyota-is-my-god

My-Toyota-is-my-god

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.302 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:26

Plus Esse Quam Simultatur, betyder på dansk: "Mere at være end at synes"
Og er bl.a. Jægerkorpsets slogan
Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded

#8 jpu

jpu

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.818 Beskeder:

Skrevet 13 december 2005 - 21:32

Okay, jeg kender hverken hende, hendes nick, eller historien omkring det. Jeg fandt frem til det, ved at fjerne sidste ord, fra min søgefrase :)

Jeg kender hende heller ikke, kun historien med hendes nick

Og så at hun har syet en flot kjole :)

#9 MsLangoo

MsLangoo

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 530 Beskeder:

Skrevet 14 december 2005 - 00:07

Det hedder 'simulatur', ikke 'simultatur' - af simulare, vores simulere.
Den oversættelse med fordømme og forstå fatter jeg ikke, og jeg kan ellers en del latin. Har du blandet to citater sammen?

#10 MsLangoo

MsLangoo

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 530 Beskeder:

Skrevet 14 december 2005 - 00:11

Google kender ikke udtrykket, så tror ikke det betyder noget, eller også er det en atypisk sætning på latin :)

Latin er faktisk et sprog, dvs hvis vedkommende selv havde oversat sætningen til det, ville den stadig have betydet noget. Og en sætning er ikke nødvendigvis atypisk, bare fordi den ikke er et berømt citat.