Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sterilisering af tæve.

• Låst emne Emnet er låst
30 svar på dette emne

#1 soefeldt.com

soefeldt.com

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.004 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 13:43

Hej.

Jeg skal hente min baby her på lørdag d.15/10.
Men så var det jeg tænkte, er der nogen herinde der ved en ca. pris på sterilisering af tæve?
Hun skal nemlig ikke have hvalpe og jeg vil heller ikke pludselig stå med hvalpe, hvis en løs hund skulle komme ind til hende. Så tænkte jeg at denne løsning var en go ide, så slipper vi også for blod og gris i det lille hjem.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

/Soefeldt.com

#2 Lindaws

Lindaws

Erfaren

• Medlemmer
  • 135 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 15:18

Hej.

Jeg skal hente min baby her på lørdag d.15/10.
Men så var det jeg tænkte, er der nogen herinde der ved en ca. pris på sterilisering af tæve?
Hun skal nemlig ikke have hvalpe og jeg vil heller ikke pludselig stå med hvalpe, hvis en løs hund skulle komme ind til hende. Så tænkte jeg at denne løsning var en go ide, så slipper vi også for blod og gris i det lille hjem.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

/Soefeldt.com

Hejsa jeg gav 3000 kr for det tror det kommer and på hvilken dyrlæge og størrelse på hunden,min var en gravhund"fie"som jeg har skrevet om,held og lykke.
Ps man skal tænke på hunden har nemt ved at tage på bagefter.
Håber det kunne hjælpe dig.
Ps det er en nem operation rutine operation så endelig ikke være bange
Pøj pøj med det
Knus og kram Linda

#3 soefeldt.com

soefeldt.com

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.004 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 15:34

Min er en dværg gravhund, så det er vel nok den samme pris.
Mange tak for dit svar.
Det er ikke noget hun lider under flere dage efter? Vil jo helst heller ikke udsætte hende for alt for meget, det bette pus.

#4 Lindaws

Lindaws

Erfaren

• Medlemmer
  • 135 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 16:14

Min er en dværg gravhund, så det er vel nok den samme pris.
Mange tak for dit svar.
Det er ikke noget hun lider under flere dage efter? Vil jo helst heller ikke udsætte hende for alt for meget, det bette pus.

Bare rolig hun for smertestillende med hjem,og et godt råd Fie ville hele tiden slikke i såret så jeg gav hende faktisk tøj på tihi,men det hjalp hun så sjov ud kan du tro hehe.
hvor gammel er din gravhund???fordi de siger at man kan mindske cancer mellem 1-2 løbetid så hvis du ikke vil have hvalpe så var det måske værd at overveje???
Knus Linda

#5 soefeldt.com

soefeldt.com

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.004 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 16:26

Bare rolig hun for smertestillende med hjem,og et godt råd Fie ville hele tiden slikke i såret så jeg gav hende faktisk tøj på tihi,men det hjalp hun så sjov ud kan du tro hehe.
hvor gammel er din gravhund???fordi de siger at man kan mindske cancer mellem 1-2 løbetid så hvis du ikke vil have hvalpe så var det måske værd at overveje???
Knus Linda

Hun er knap 9 uger nu, får hende på lørdag.
De får ikk såen "lampeskærm" om hovedet? Sys jeg er så synd nemlig. Men det vil sige, hvis hun skal ha kappet ledderne, bør det være efter hun første gang har været i løbetid? Det kniber godt nok med pengene, 3000kr er meget når man er på SU. :boo: Men vil helst gerne at hun får dem fjernet.

#6 Lindaws

Lindaws

Erfaren

• Medlemmer
  • 135 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 17:25

Hun er knap 9 uger nu, får hende på lørdag.
De får ikk såen "lampeskærm" om hovedet? Sys jeg er så synd nemlig. Men det vil sige, hvis hun skal ha kappet ledderne, bør det være efter hun første gang har været i løbetid? Det kniber godt nok med pengene, 3000kr er meget når man er på SU. :boo: Men vil helst gerne at hun får dem fjernet.

Hejsa bare inden 2 løbetid mener jeg,men der er jo også langtid til endu,så skal man altid regne med der kan komme andre ting/udgifter.Jeg tror det er smart måske at lægge 200 kr om måneden op på en hunde konto hvis der skulle komme et ell.andet med hunden sygdom osv,det har jeg altid gjort så hvis der ikke kommer noget er det jo kun godt med lidt ekstra opsparing bare mit råd.
Jo de for sådan en lampeskærm på,men Fie kunne nu godt slikke alligevel,men hvis man giver hunden tøj på kommer der jo så ikke snavs ell.skidt i såret når den er udenfor.
Du skal nok ikke lade dig afskrække at hunden for svært ved at"lave"de første dage såret er jo ømt så det skal du bare tage helt roligt,det er lige de første 1-3 dage.
Knus Linda

#7 KennelJuelsgaard

KennelJuelsgaard

Erfaren

• Medlemmer
  • 203 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 17:25

Hvis man for alvor skal reducere risikoen for kræft i mælkekirtlerne skal hunden steriliseres inden 1. løbetid, hvilket normalt vil sig i 6-7 mdr. alderen.

Og jo, hunden får en krave med hjem som den skal have på når den er uden opsyn. Hunden MÅ IKKE slikke i såret, for det første fordi man risikerer at den slikker stingene op og for det andet fordi det give grobund for bakterier.

Jeg synes det er en rigtig fin ide at få hende steriliseret når ikke hun skal anvendes til avl. Man slipper for alt besværet med løbetider og en stor del af tæverne bliver meget påvirket af hormonændringerne i kroppen, så min holdning er at det også er gavnligt for tæven. Og du har jo god tid til at spare op til det, for som sagt er det først når hun er godt et halvt år gammel at det skal gøres.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com
Get a life – Get a lab

#8 soefeldt.com

soefeldt.com

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.004 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 17:31

Mange tak for svarene begge to, sys jeg har givet mig en lidt større indsigt i hvad det drejer sig om. Jeg er meget såen penitten med om hun lider osv. Er såøm overfor min lille baby, for det er hun virkelig.
Men jeg vil da begynde at ligge nogle penge til side, som i begge foreslår.
Men lige en ting, for jeg bliver i tvivl, er det bedst når hun er et halvt år eller når hun har haft første løbetid? Blev lige forvirret..

#9 Lindaws

Lindaws

Erfaren

• Medlemmer
  • 135 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 18:03

Mange tak for svarene begge to, sys jeg har givet mig en lidt større indsigt i hvad det drejer sig om. Jeg er meget såen penitten med om hun lider osv. Er såøm overfor min lille baby, for det er hun virkelig.
Men jeg vil da begynde at ligge nogle penge til side, som i begge foreslår.
Men lige en ting, for jeg bliver i tvivl, er det bedst når hun er et halvt år eller når hun har haft første løbetid? Blev lige forvirret..

Jeg tror kennelen har ret,jeg syntes du skulle høre dyrlægen om det så er man 100%sikker i sagen ikke.
Knus Linda
Ja man bliver så glade for sin hund det kender jeg alt til
er der en langhåret,korthåret ell.ruhåret gravhund du skal have???

#10 soefeldt.com

soefeldt.com

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.004 Beskeder:

Skrevet 09 oktober 2005 - 19:16

Jeg tror kennelen har ret,jeg syntes du skulle høre dyrlægen om det så er man 100%sikker i sagen ikke.
Knus Linda
Ja man bliver så glade for sin hund det kender jeg alt til
er der en langhåret,korthåret ell.ruhåret gravhund du skal have???

Det er en langhåret.. :love: Og hun er bare så dejlig.. :lun: Men ja, jeg tror jeg snakker med dyrelægen, hun skal jo os til tjek og vaccineres en gang..