Gå til indhold

Billede
- - - - -

Intim hårfjerning - Råd søges!

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 peanie

peanie

Erfaren

• Medlemmer
  • 168 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 21:02

Nu har jeg altså søgt og søgt i gamle tråde, men synes ikke rigtig at jeg bliver meget klogere!
Det ser ud til, at der findes kvinder - og mænd - der vælger at bruge voks til at fjerne hår intimt. Det er jo fint nok..

Men HVORDAN GØR MAN? Kan man virkelig fjerne det hele? Ville så gerne, for resultatet kunne jo blive virkelig godt (er SÅ træt af at shave hele tiden), men varlidt bange for, om det nu er smart! Jeg mener, det er jo et lidt sart område vi taler om!

Så hvad siger I?? Kan man fjerne det hele selv med voks (og overleve)??

Håber på hjælp..
:lun: Gudmor til verdens skønneste knægt :lun:

#2 Menitsirk

Menitsirk

Erfaren

• Medlemmer
  • 241 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 21:52

Aner det ikke - men ville ikke turde at begynde på det selv! Hvad med at få det vokset hos en "professionel" og få nogle gode råd til hvordan du kunne gøre det selv?

#3 ExtraGuf

ExtraGuf

Erfaren

• Medlemmer
  • 137 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 22:47

Altså kunne godt forestille mig at man kunne vokse det meste uden de store problemer... men at vokse skambamserne må satme være en både farefuld og pinefuld affære... er der nogen der nogensinde har gjort det????

#4 cats1968

cats1968

Aktiv

• Medlemmer
  • 53 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 22:48

voks er små plader/lapper der sættes på, hvorefter håret hives af sammen med lappen....
Mennn.... Jeg anbefaler lige en elektrisk hårfjerner.... en af dem med en masse pincetter på en trumle der hiver håret ud......
Det gør lidt ondt, specielt i starten., menn man kan jo bare holde pauser.... For øvrigt vænner man sig til det, så det gør mindre ondt med tiden..
Husk at glatte huden godt ud når du bruger den , så den ikke fanger kødet på vejen.....
Fordelen ved denne er at hårene der vokser ud igen IKKE stikker , og så holder det en uges tid....

#5 Vennica

Vennica

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.101 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 01:42

voks er små plader/lapper der sættes på, hvorefter håret hives af sammen med lappen....
Mennn.... Jeg anbefaler lige en elektrisk hårfjerner.... en af dem med en masse pincetter på en trumle der hiver håret ud......
Det gør lidt ondt, specielt i starten., menn man kan jo bare holde pauser.... For øvrigt vænner man sig til det, så det gør mindre ondt med tiden..
Husk at glatte huden godt ud når du bruger den , så den ikke fanger kødet på vejen.....
Fordelen ved denne er at hårene der vokser ud igen IKKE stikker , og så holder det en uges tid....

Hvad hedder denne fantastiske maskine?

#6 cats1968

cats1968

Aktiv

• Medlemmer
  • 53 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 08:37

Jeg tror nok det hedder epilator.. De kommer i forskellige mærker, både epilis, phillips og braun med flere laver dem.
De kan købes de fleste steder, hvor der sælges el artikler... - Og koster fra et par hundrede og op...

Det er absolut ikke en ny opfindelse... Jeg købte min første ( der bestod af en roterende fjeder der trak hårene ud) for mere end 20 år siden... Menn de blev så ændret til tromlen med pincetter for lidt over 10 år siden....

Som sagt er de ondskabsfulde i starten.. de gør ondt at bruge... Menn efter noget tid , har man dels vænnet sig til det, og dels er hårrødderne svækket..
Sååå efter 20 års plukning, generer det ikke mere, med mindre de bider ( hvis det går for hurtigt , og jeg ikke får glattet huden ordentligt ud...)

Menn de virker.!!!!!!
Og jeg vil sgu ikke undvære min...

#7 MsGreen

MsGreen

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 3 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 12:17

Jeg sværger til waxing. Men få det gjort af en prof. Det koster et par hundrede kroner, men det er pengene værd! Jo, det gør nas de første par gange de hiver hårene ud på et af de mest følsomme steder på kvindekroppen. Men det går stærkt, man vænner sig til det, og det er det hele værd!
Jeg får det gjort med 4-6 ugers mellemrum, og jeg gør, det fordi jeg kan lide følelsen af at være blød, ren, velplejet og lækker på min krops mest intime sted.

Men husk! Hvadenten du bliver vokset, barberer dig, bruger epilator eller andet, er det supervigtigt, at du plejer området rigtig rigtig godt:
- brug sæbe specielt til intimplejen (Cosmea's Intimsæbe er rigtig god og drøj)
- hæld sæben på en svamp, vaskehandske eller lignende, og vask/massér området, hvor du har fjernet hår. Det skaber et mild exfoliering af huden, hvilket gør, at du minimerer risikoen for indgroede hår og andre ubehageligheder! Har selv fået ros af hende, der waxer mig, for at pleje mig så godt! :)
- brug creme efter bad (igen: Cosmea's er super)

Og nyd det! :)