Gå til indhold

Billede
- - - - -

Løn - ejendomsmægler?

• Låst emne Emnet er låst
22 svar på dette emne

#1 SweetPumpkin

SweetPumpkin

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.358 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 10:09

Har netop modtaget min kontrakt ifm. med nye job pr. 1. nov. Skal ansættes som ejendomsmægler, men er en del i tvivl om hvorvidt lønnen er rimelig....
Så derfor vil jeg gerne høre fra jer derude der er ansæt som mægler, hvordan jeres løn er skruet sammen...
Send evt. PB...
SweetPumpkin

#2 sinette2222

sinette2222

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.907 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 12:05

min ex fik en fast løn... og derud over provision for hvor mange huse der blev solgt.. hæng mig ikke op i grundlønnen med tror der var ml 26.000 og 28000... er ikke helt sikker...

i december fik han så ca 20.000 kr. udbetalt i provision...
- Meningen med din roman er den ikke, at man først er rigtig forelsket, når man er ulykkelig forelsket?

#3 still-learning

still-learning

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.681 Beskeder:

Skrevet 01 oktober 2005 - 12:48

Ja det er meget normalt med provision oven i en fast løn.

Ved ikke rigtig hvad der er normalt mht. den faste løn - det komer vel også an på om du er nyuddannet?
Hvis du vil vide, hvor betydningsfuld du er.... Så stik en finger i en skål vand og betragt derefter det hul, den efterlader....

#4 Ludo

Ludo

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.598 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 14:04

Du er nødt til at komme med lidt flere oplysninger om på hvilke vilkår du er ansat, ellers er det umuligt at svare på :)
A house doesn't make a home - don't leave me here alone

#5 Ludo

Ludo

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.598 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 14:07

Nu så jeg lige at du skrev i den anden tråd om dit nye job, at I havde lønforhandlet.

Hvis det er tilfældet, hvorfor så ikke bare være tilfreds med den løn I blev enige om ?

Jeg kunne se at du er nyuddannet, men er du statsaut ? Og hvor i landet skal du arbejde ?

#6 Tom2x

Tom2x

Findes der overhovedet rigtig liv udenfor debatten?

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 14:09

Nu så jeg lige at du skrev i den anden tråd om dit nye job, at I havde lønforhandlet.

Hvis det er tilfældet, hvorfor så ikke bare være tilfreds med den løn I blev enige om ?

Hey Klåge Åge :-D

I øvrigt, så kan vi jo ikke sidde & afgøre om lønnen er rimelig eller ej - det hovedsagligt den der skal have den, der kan det.

#7 Ludo

Ludo

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.598 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2005 - 14:11

Hey Klåge Åge :-D

I øvrigt, så kan vi jo ikke sidde & afgøre om lønnen er rimelig eller ej - det hovedsagligt den der skal have den, der kan det.

Det er det jeg mener - hvis de har lønforhandlet, og hun sagde ja tak, så var det vel fordi

A) lønnen var god og hun var tilfreds med den

eller

B) lønnen var crappy, men hun ville helt vildt gerne have jobbet og sagde ja tak alligevel.

:D

#8 SweetPumpkin

SweetPumpkin

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.358 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2005 - 08:09

Det er det jeg mener - hvis de har lønforhandlet, og hun sagde ja tak, så var det vel fordi

A) lønnen var god og hun var tilfreds med den

eller

B) lønnen var crappy, men hun ville helt vildt gerne have jobbet og sagde ja tak alligevel.

:D

Så vælger jeg B. Jobbet virker alletiders, gode kollegaer osv., men efter jeg har nærlæst kontrakten er der en del ting som jeg stiller spørgsmålstegn ved. Han lovede mig en grundløn på 15.000 men i kontrakten får jeg en grundløn på 13 og så aconto 2000. Jeg er dog garanteret 15000 om måneden men de 2000 i aconto skal jo dækkes ind når jeg sælger noget....

Udover det skal jeg stille bil til rådighed med får maks. 12.000 i kørsel om året. Skal stille privat tlf. til rådighed. Ingen løn under barsel og ingen pension, skal dog selv betale min. 1.5% pr. måned til pensionsopsparing...

Men som sagt er jeg helt ny på dette område, så ved ikke om det er standard eller om jeg kan forlange mere.

Jeg er statsaut.
SweetPumpkin

#9 Ludo

Ludo

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.598 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2005 - 08:55

Så vælger jeg B. Jobbet virker alletiders, gode kollegaer osv., men efter jeg har nærlæst kontrakten er der en del ting som jeg stiller spørgsmålstegn ved. Han lovede mig en grundløn på 15.000 men i kontrakten får jeg en grundløn på 13 og så aconto 2000. Jeg er dog garanteret 15000 om måneden men de 2000 i aconto skal jo dækkes ind når jeg sælger noget....

Udover det skal jeg stille bil til rådighed med får maks. 12.000 i kørsel om året. Skal stille privat tlf. til rådighed. Ingen løn under barsel og ingen pension, skal dog selv betale min. 1.5% pr. måned til pensionsopsparing...

Men som sagt er jeg helt ny på dette område, så ved ikke om det er standard eller om jeg kan forlange mere.

Jeg er statsaut.

Hvad med provisionen ?

#10 SweetPumpkin

SweetPumpkin

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.358 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2005 - 09:00

Hvad med provisionen ?

Får 1300 hvis jeg får et hus til salg og det samme hvis jeg sælger et....

Får ca. 500 hvis jeg laver et lån, en forsikring eller er købermægler...

300 hvis jeg laver en forsikring...

På længere sigt blir jeg en del af deres fællespulje men de vil godt lige se mig an inden....Dette er ikke nævnt i kontrakten, men kun mundtlig til samtalen....
SweetPumpkin