Gå til indhold

Billede
- - - - -

Han eller hun kat??

• Låst emne Emnet er låst
3 svar på dette emne

#1 Totallook

Totallook

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 917 Beskeder:

Skrevet 21 september 2005 - 22:10

Ja som overskriften lyder.

Hvad mener i er nemmest eller hvad kan i bedst lide han el. hun katte?

Fordele/ulemper.

strinter hankatte inde eller er det først når de bliver køns modne? :(
Emilie Mai:lun:

#2 mariannehdk

mariannehdk

Erfaren

• Medlemmer
  • 223 Beskeder:

Skrevet 22 september 2005 - 07:08

Ja som overskriften lyder.

Hvad mener i er nemmest eller hvad kan i bedst lide han el. hun katte?

Fordele/ulemper.

strinter hankatte inde eller er det først når de bliver køns modne? :(

Hvis en hankat ikke bliver neutraliseret så vil den strinte, mange hunkatte vil også strinte/tisse når de er i løbetid, ydermere vil en voksen kat, både hanner og hunner kunne blive noget besværlige på grund af alle de hormoner der racer rundt i kroppen på dem, det kan være urenlighed eller at de ikke vil kæles for/røres ved. Så det allerbedste råd er uanset om det er en han eller hunkat, få den neutraliseret, så er den heller ikke med til at få overprodukrtionen af uønskede katte til at vokse. 20.000 uønskede katte bliver aflivet hvert år i DK, og det gælder jo især katte der skal løbe frit.

Ud over det er det, min erfaring at neutraliserede hankatte er mere kælne, hunkatte er tit mere bestemte, mere "sig-selv-nok", selvfølgelig er der undtagelser
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

"the greatness of a nation and it's moral progress, can be judged by how its animals are treated"
Mahatma Ghandi

#3 Miss_Guldager

Miss_Guldager

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.416 Beskeder:

Skrevet 23 september 2005 - 15:10

Jeg vil helst have hunkatte - alene af den grund at jeg synes de er mere trofaste! Lige nu har jeg dog en hankat - Mikkel - men den 12 november får jeg to hunkatte - Fie og Mille! De er knap 1år - min hankat er 27 måneder!

//Miss_Guldager

L - Februar 2010

Niece M - Januar 2013

#4 Mnrk

Mnrk

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.077 Beskeder:

Skrevet 23 september 2005 - 19:18

Jeg har både en han og en hun :) Men de er ikke så gamle endnu, så jeg har ikke rigtig set dem i løbetiden osv :)

Mnrk