Gå til indhold

Billede
- - - - -

Leveår?

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 Quality23

Quality23

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.348 Beskeder:

Skrevet 07 september 2005 - 15:51

Er der nogen herinde der kunne fortælle hvor gammel en Labrador ca. bliver? Bare forslag...

PB for TS

#2 himlenkalder

himlenkalder

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.897 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 09:31

Det er vel ikke sådan lige at svare på. En labrador hører i hvert fald til den hunderace som bliver relativt gamle.... Jeg har haft en lab som blev 12 og den nuværende vi har er 10.... Gennemsnitsalder må du kunne finde i div. dyrlæge-brevkasser
Medlem af SENIOR-KLUBBEN - for alle unger over 30!! :8: :8: :8:

#3 helenepersson

helenepersson

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.358 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 09:36

Det kommer jo an på, hvilket liv de har haft.

Vi havde en gammel dreng af en blanding mellem en chæfer og en labber, og han blev næsten 13 år. Han led desværre så forfærdeligt at hofteleds-dysplasi, så han kunne dårligt slææææbe sig afsted til sidst. Men jeg vil mene mellem 10-15 år for store hunde.

#4 himlenkalder

himlenkalder

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.897 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 09:46

Det tætteste jeg kan finde på et klart svar er en gennemsnitsalder på 12 år...

... men desværre har de jo generelt mange problemer med hofterne og min labrador blev netop også aflivet pga det...

#5 Troldspiret

Troldspiret

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 44 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 09:55

Hvis den størrelse hund ikke er slidt op på 10 år, har den ikke haft et godt hundeliv.
"If it walks like a duck, talks like a duck and quacks like a duck, you can be reasonably sure
it is a duck."

#6 himlenkalder

himlenkalder

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.897 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 09:57

Hvis den størrelse hund ikke er slidt op på 10 år, har den ikke haft et godt hundeliv.

var sørme ikke klar over at det handler om at slide sin hund op...

#7 zeida

zeida

Erfaren

• Medlemmer
  • 243 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 11:34

Vores dejlige labrador er lige død, hun blev 12 år. Hun var stadig frisk og rørig lige til det sidste. Hun legede ude i haven med de andre 4 stk vi har og bum så faldt hun om og var væk. Hjertestop, så hun led heldigvis ikke. Tror det er den bedste måde at forlade denne jord på blandt sine egne venner.

#8 Troldspiret

Troldspiret

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 44 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 13:16

var sørme ikke klar over at det handler om at slide sin hund op...

Det gælder om, at hunden har noget at lave. Den har det bedst hvis den "skvatter om" af træthed efter en lang dag med sin flok (sine mennesker). Løbe, springe, svømme, hente, bringe osv. osv.

Hyrdehunde, politihunde, jagthunde er som regel slidt ned til sokkeholderne efter 10 år. Så er de så gamle og trætte, at de ikke længere kan følge med "flokken" og bliver ladt tilbage. Så kan de ellers få lov at se "far" tage i marken (eller hvad hunden nu bliver brugt til) med sin afløser. Det er selvfølgelig synd, men det er der en løsning på. Den skal jeg så skåne jer for.
"If it walks like a duck, talks like a duck and quacks like a duck, you can be reasonably sure
it is a duck."

#9 Quality23

Quality23

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.348 Beskeder:

Skrevet 08 september 2005 - 18:47

Det kommer jo an på, hvilket liv de har haft.

Vi havde en gammel dreng af en blanding mellem en chæfer og en labber, og han blev næsten 13 år. Han led desværre så forfærdeligt at hofteleds-dysplasi, så han kunne dårligt slææææbe sig afsted til sidst. Men jeg vil mene mellem 10-15 år for store hunde.

Jeg har selv en labrador, han er 12 år og har også noget med hofterne. Hvad præcist vil det sige at have hofteleds-dysplasi?

PB for TS

#10 Jike73

Jike73

Erfaren

• Medlemmer
  • 368 Beskeder:

Skrevet 11 september 2005 - 23:11

En labrador bliver gerne 11-13 år, men har da hørt om nogen der bliver 15-16 år. Små hunde lever gerne længere end store, en ulvehund bliver f.eks. sjældent mere end 7-8 år, hvor en terrier kan blive det dobbelte.