Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tudkop/Væltepeter/Tumling

• Låst emne Emnet er låst
9 svar på dette emne

#1 sommerfugl_22

sommerfugl_22

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.929 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 09:46

Min veninde er i gang med lille projekt med en tudkop (dem med øre og tud til at drikke af)... Men hvor gamle er børn når de begynder at drikke selv?

#2 Artha

Artha

Afhængig

• Medlemmer
  • 26.943 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 09:48

Min veninde er i gang med lille projekt med en tudkop (dem med øre og tud til at drikke af)... Men hvor gamle er børn når de begynder at drikke selv?

Har netop fåe at vide af SP, at hun ikke anbefaler en tudkop, da det kan gøre, at barnet får sværer ved at bruge en rigtig kop.

Artha *ikke for at ødelægge det hele*

#3 made-up

made-up

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.416 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 09:50

Samtidig med at min datter begyndte på skemad, så tilbød jeg hende at drikke med sugerør. Hun lærte det lige med det samme, for på det tidspunkt er de jo vandt til at suge for at få noget drikke.

Det er praktisk at lære de små at drikke med sugerør, for så kan man altid bare have en mælkebrik med, et sugerør og en lille saks til at prikke hul med.

Væltekop har vi aldrig brugt, kun almindelige kopper med meget lidt vand i. Kan desværre ikke huske hvornår hun selv kunne styre koppen.

#4 muus_25

muus_25

Aktiv

• Medlemmer
  • 92 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 10:33

Mathias bruger heller ikke en tudekop. Vi bruger en alm kop/glas og så sidder han selv med en slags sportsflaske. Den kan han selv drikke af og så er der ikke vand udover det hele. Iflg SP er det ok, det minder ikke om sutteflaske. Han kan godt holde en kop og tage den op til munden men det kniber med at styre den når den skal tilbage på bordet igen..det hænder det ryger over hovedet i stedet for :lol:
Mathias 20.10.04 :lun:
Jonas 26.09.06:lun:
:love: 040402 :love:

#5 LisaCarol

LisaCarol

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.067 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 14:38

Min SP siger at en tud-kop kun er til handicappede børn. Det med sugerøret lyder smart, det vil jeg prøve.

this too shall pass

#6 sommerfugl_22

sommerfugl_22

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.929 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 15:51

Takker for alle jeres besvarelser :) Det er rart med noget respons, da hun er ved at lave et redesign af den, og hun har helt sikkert fået en del at tænke over... Takker for jeres hjælp :)

#7 say_again

say_again

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.226 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 15:54

Min søn har drukket af glas lige siden han startede på fast føde. I starten et "shots-glas", da det er tilpas lille, og nu drikker han uden problemer selv af et almindeligt glas. Han har aldrig brugt hverken flaske, sugerør, tudekop eller andre hjælpemidler.

Han startede med det lille glas da han var omkring 6 måneder og har drukket selv af et stort glas den seneste månedstid, og han er ca. 14 måneder nu :)
Kunsten at være klog er kunsten at vide,hvad man skal ignorere..
:deer:

#8 plysbjorn

plysbjorn

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.928 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 19:31

Min SP siger at en tud-kop kun er til handicappede børn. Det med sugerøret lyder smart, det vil jeg prøve.

Hvis det er din Sp holdning, så er der godt nok mange handicappede børn i danmark. :)

Isabella var ca 4-5 måneder da hun begyndte at drikke af hendes tud-kop, det er gået fint, og nu er hun begyndt at drikke af alm glas, det går da også fint, så jeg må altså indrømme at jeg ikke kan se det store problem i at lade børn drikke af tud-kop. ;)

vi syntes især det var lækkert da det var rigtig varmt, for så fyldte vi bare vand i koppen, og isabella tog den så selv når hun var tørstig.

plys *som så også selv må have værethandicappet* :)
:love: Isabella 161004:love:
:love: Victoria 080807:love:

#9 sutdal

sutdal

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.473 Beskeder:

Skrevet 26 august 2005 - 20:23

Tobias har heller aldrig drukket af en tudekop. Han blev tilbudt væske af et alm. lille glas eller en lille kop da han var mindre og det gik fint fra starten. Han har siden han var ca 1 år drukket af glasset selv, dog med en del spild i starten, men nu går det superflot ( han er 1½ år)

jeg er af den overbevisniig at det er omsonst at lære dem først at drikke af en kop med tud for sidenhen at lære den at drikke uden tuden.

Desuden læret vi ham også at drikke af en ½ liters flaske med vand, hvilket er rigtig praktisk når man er ude på tur :)

Helle
Tobias d. 3/3 04 :love:

Natasha d. 19/2 06 :love:

#10 LisaCarol

LisaCarol

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.067 Beskeder:

Skrevet 28 august 2005 - 19:35

jeg er af den overbevisniig at det er omsonst at lære dem først at drikke af en kop med tud for sidenhen at lære den at drikke uden tuden.

Jep, jeg tror også det var det min sp mente. Ikke at man er handicappet hvis man bruger tud-kop :rulle:
men at det ikke er nødvendigt for normalt udviklede børn at bruge den. Mine unger har altid bare drukket af et almindeligt glas/kop.

this too shall pass