Gå til indhold

Billede
- - - - -

DSB zonekort

• Låst emne Emnet er låst
25 svar på dette emne

#1 Fetisha

Fetisha

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.011 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2005 - 19:00

Er der nogen der lige kan forklare hvordan man tyder det kort de har på nettet så man kan regne ud hvor meget turen kommer til at koste? Skal man tælle prikker, streger..eller skal man bruge de tal der står på linien til noget :forvirret

#2 charles79

charles79

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.013 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2005 - 19:11

Ved ikke om det virker, but here it goes

http://www.dsb.dk/se...7&ssbinary=true

#3 charles79

charles79

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.013 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2005 - 19:13

Der står alle zonerne. Nu ved jeg ikke hvor vant du er med at køre med s-tog? :)

#4 charles79

charles79

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.013 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2005 - 19:21

Hvis du f.eks er på Nørreport st, som ligger i zone 1 og skal til Herlev som ligger i zone 31, kører du også igennem zone 2. Bare følg den tykke grå linje og tæl de som står ud for (hmm lidt svært at forklare). D.v.s fra Nørreport til Herlev er der 3 zoner (zone 1 + zone 2+ zone 31)

En god huskeregel er at jo længere væk du kommer fra København, jo større er zonernes tal.

Hvor skal du hen?

#5 iver_684

iver_684

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.381 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2005 - 21:56

Hvis du f.eks er på Nørreport st, som ligger i zone 1 og skal til Herlev som ligger i zone 31, kører du også igennem zone 2. Bare følg den tykke grå linje og tæl de som står ud for (hmm lidt svært at forklare). D.v.s fra Nørreport til Herlev er der 3 zoner (zone 1 + zone 2+ zone 31)

En god huskeregel er at jo længere væk du kommer fra København, jo større er zonernes tal.

Hvor skal du hen?

Det er osse en god ide at være opmærksom på, at det ikke altid at zonerne er de samme ud som hjem.

et eks.
jeg bor i Humlebæk. Tager ofte toget til Hillerød, ved at skifte i Snekkersten. Fra Humlebæk - Hillerød er der 4 zoner, men modsatte vej er der 6 zoner. Hvorfor?? Det kunne DSB ikke svare mig på, de konstaterede bare at det var sådan.
Hvis du kører med lysets hastighed, hvad sker der så, når du tænder forlygterne?
Tager en mand stadig fejl, hvis han står alene i en skov, og der ikke er en kvinde i nærheden ?

#6 Fetisha

Fetisha

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.011 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2005 - 13:38

Jeg fatter det altså ikke...Når man kigger på danmarkskortet med zonerne ik...skal man tælle stregerne, prikkerne eller har det noget at gøre med de tal der står det :forvirret Og den der pris de så fint har et link til kan man ikke regne med, og desuden kan den ikke udregne den rute jeg skal bruge :sur:

#7 Fetisha

Fetisha

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.011 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2005 - 13:39

Og hvorfor er nogle af stregerne hvide og andre sorte???

#8 Fetisha

Fetisha

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.011 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2005 - 14:55

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig :whine:

#9 No1Here

No1Here

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 49.209 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2005 - 14:55

Hvor skal du hen?

Og hvorfra?
Dear People of the World,
I don't mean to sound slutty,
but please use me whenever you want.
Sincerely,
Grammar

#10 No1Here

No1Here

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 49.209 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2005 - 14:56

Stregerne er jo ligegyldige. Du skal bare tælle, hvor mange zoner du kommer igennem på din rejse. :)
Dear People of the World,
I don't mean to sound slutty,
but please use me whenever you want.
Sincerely,
Grammar