Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bule i lysken?! Lyskebrok? Lymfeknude? Hjælp!

• Låst emne Emnet er låst
17 svar på dette emne

#1 yurie

yurie

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2005 - 20:14

Jeg er blevet lidt nervøs. Opdagede her til aften en bule i lysken, sådan ved trussekanten. Det er ikke en byld eller bums, der sidder huden. Bulen er sådan hård og lidt øm, men altså jeg kan da godt trykke rimelig hårdt på den uden det er sådan decideret smerte.

Jeg blev så megabange, fordi jeg søgte på nettet og det kunne jo tyde på lyskebrok, og det har bare gjort mig megabange. Det jo bestemt ikke rart. Først gik jeg faktisk temmelig meget i panik, fordi det har jo noget med tarmene at gøre, og lige præcis i dag har jeg været ved at skylle mig selv lidt bag i - analsex, you know :rødme:

MEN

Jeg fald ned af trappen for, ja det er vel en eller 2 uger siden, kan ikke helt huske det. Og der fik jeg et rimelig stort trekantet sår på benet, hvor det var sådan nærmest indtil kødet. Jeg gik med nogle tallerkner, der gik i stykker, da jeg faldt, og jeg tror, det er et skår, der har lavet såret. Og så kom jeg til at tænke på, om det ikke er noget med, at man kan få sådan en hævet lymfeknude, når man fx har et sår? Er det ikke rigtigt?

Men altså, jeg er bare megabange for, at det er lyskebrok :shock: :shock: :shock:

Er der ikke nogle, der kan berolige mig lidt?

#2 yurie

yurie

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2005 - 20:25

Slap aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf

Der er tonsvis af sager i lysken der kan hæve op af alskens årsager, og lyskebrok er altså ikke en normal lidelse der bare sådan lige popper frem. Ring dog til din læge, hun kan beroligedig hvis jeg ikke kan :)

/Sim

Men tror du ikke godt jeg kan satse på, at det er en lymfeknude pga. såret?

Jeg hader at skulle til lægen, så det vil jeg helst undgå :o

#3 yurie

yurie

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2005 - 20:33

Man kan ikke sådan "smutte" med den. Altså skubbe den rundt. Skal man kunne det med en lymfeknude?

#4 malfred

malfred

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.574 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2005 - 21:18

Mener at lymfeknuder nogle gange kan skubbes rundt og andre gange ikke. det kommer vist an på grunden til at den er hævet.

#5 fran24

fran24

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 551 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2005 - 08:48

hvorfor går du ikke til lægen hvis du er nervøs...det er vist det eneste sted de kan komme med et kvalificeret bud ;-)

#6 suluhope

suluhope

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.864 Beskeder:

Skrevet 08 juni 2005 - 21:40

Jeg tør vædde med, at det er sådan en slags 'ond' talgkirtel. De kommer som regel i trussekanten eller i armhulen. Du kan prikke hul på den (det gør avs), og så vælter det ud med snask. Til gengæld er det overstået, og man slipper for, at det gør ondt. Sandsynligheden for, at det er lyskebrok er vist til at overse.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Aksel Sandemose

#7 froekenkorrekt

froekenkorrekt

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.128 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2005 - 09:11

Det er en af dine dine små lymfe-dutter! Slap heeeelt af - det er kun et godt tegn at den er hævet. Det betyder, at den virker som den skal og arbejder på højtryk med at bekæmpe bakterier i dit sår.

Jeg er næsten sikker på, at du også vil kunne mærke at lymfeknuden i armhulen også er lidt hævet.

No need to worry - kun hvis den bliver ved med at være meget øm og hævet!

#8 LACEONE

LACEONE

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 958 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2005 - 14:15

Jeg er blevet lidt nervøs. Opdagede her til aften en bule i lysken, sådan ved trussekanten. Det er ikke en byld eller bums, der sidder huden. Bulen er sådan hård og lidt øm, men altså jeg kan da godt trykke rimelig hårdt på den uden det er sådan decideret smerte.

Jeg blev så megabange, fordi jeg søgte på nettet og det kunne jo tyde på lyskebrok, og det har bare gjort mig megabange. Det jo bestemt ikke rart. Først gik jeg faktisk temmelig meget i panik, fordi det har jo noget med tarmene at gøre, og lige præcis i dag har jeg været ved at skylle mig selv lidt bag i - analsex, you know :rødme:

MEN

Jeg fald ned af trappen for, ja det er vel en eller 2 uger siden, kan ikke helt huske det. Og der fik jeg et rimelig stort trekantet sår på benet, hvor det var sådan nærmest indtil kødet. Jeg gik med nogle tallerkner, der gik i stykker, da jeg faldt, og jeg tror, det er et skår, der har lavet såret. Og så kom jeg til at tænke på, om det ikke er noget med, at man kan få sådan en hævet lymfeknude, når man fx har et sår? Er det ikke rigtigt?

Men altså, jeg er bare megabange for, at det er lyskebrok :shock: :shock: :shock:

Er der ikke nogle, der kan berolige mig lidt?

Har jeg det samme som dig, min læge sagde der er en lymfeknuder, man skal holde øje med det, hvis den vokse så man skal det fjerne, min er ligeså stor som ½ ært. Har også mange gange fået fjernet 3-4 stykker i sådan slags på under armehulen det er bare god lymfeknuder, men man skal holde øje alligevel. Hvis den vokse så afsted til lægen med dig. :) Lymfeknuder man kan nemlig skubbes rundt. Jeg er meget udsat af den og har 3-4 stykker af dem lige nu, jeg får den fjerne hvis den vokse ligesom det andre 3-4 jeg har haft før. :)
smil til verden og verden smiler til dig.

har ikke dansk modersmål,
nobody is perfect anyway.

#9 Blond-Barbie-Girl

Blond-Barbie-Girl

Aktiv

• Medlemmer
  • 82 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2005 - 19:52

Jeg har også sådan en.

Det er altså ikke en bums eller byld. Det sidder ikke huden men inde bagved. Og kan ikke skubbes rundt, og jeg synes da den virker meget større end en ært, og jeg kan ikke umiddelbart mærke noget i armhulen. Det er også bare en lymfeknude.
Less is more!

#10 LACEONE

LACEONE

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 958 Beskeder:

Skrevet 10 juni 2005 - 09:27

Jeg har også sådan en.

Det er altså ikke en bums eller byld. Det sidder ikke huden men inde bagved. Og kan ikke skubbes rundt, og jeg synes da den virker meget større end en ært, og jeg kan ikke umiddelbart mærke noget i armhulen. Det er også bare en lymfeknude.

har opdaget i dag, jeg har 2 stykker ved halsen, ja den sidder under huden bagved, det er bare en talgkitler (talgkitler kan ikke skubbes rundt), du skal bare lad det være, men hvis du synes at den vokse så du må hellere går til lægen så du ikke spekulerer på det og kan ikke sov om natten. Lympeknuder det pleje at sidder ved lysken og armehulen og kan skubbes rundt.

På at du kan får ro så går til lægen med dig.
;)
Held og lykke. :)
smil til verden og verden smiler til dig.

har ikke dansk modersmål,
nobody is perfect anyway.