Gå til indhold

Billede
- - - - -

Antidepressiv middel og Alkohol?

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 tama7

tama7

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 10 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2005 - 15:30

Jeg har fået en depression hvor jeg skal behandles med cipramil såkaldte lykkepiller. Men hvordan går sådan noget i spænd med alkohol, er det noget man skal holde sig fra mens man tager pillerne?

På forhånd tak.

#2 Missing

Missing

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.161 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2005 - 15:45

Jeg mener at man sådan generelt siger at alkohol delvist ophæver virkningen af antidepressiva,
og for i hvert fald nogle præparaters vedkommende frarådes det helt.

Men som allerede foreslået: Læs indlægssedlen.

Tilføjelse:
I psykiatrifondens beskrivelse af cipralex står der:"Medicinen påvirkes ikke af alkohol, men alkohol kan forværre
depression og angst."
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nu med dogmebrøster

#3 Munte444

Munte444

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 562 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2005 - 15:52

Det er sgu meget forskelligt!
Jeg får både anti-depressiv + anti-psykotisk medicin, og hos mig sker der ikke en skid når jeg drikker. Min brandert bliver måske lidt billigere, men det er også dét.
Mit råd er: prøv dig frem. Altså, prøv med en enkelt, og se så hvordan det går. Ta' det stille og roligt, og drik noget sodavand indimellem.

Ps.: Det kommer jo også an på hvordan man har det psykisk. Lad vær med at drikke, hvis du har det skidt, men vælg en dag hvor humøret er nogenlunde.
Honey I'm busy... Touch yourself!!!

#4 sril

sril

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.266 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2005 - 16:24

Jeg fik Cipralex på et tidspunkt og jeg kunne sagtens tåle at drikke lidt. Men generelt skal man ikke drikke samtidig med man tager antidepressiver.

Sril...

#5 uffehinspage

uffehinspage

Erfaren

• Medlemmer
  • 179 Beskeder:

Skrevet 03 juni 2005 - 16:39

Hej Tama7
Allerførst skal du som udgangspunkt egentlig nok spørge, hvordan går en depression i spænd med alkohol. Pr. teoretisk, men så sandelig også egen erfaret indlæring, så er det to ting der absolut ikke harmonerer, tværtimod, alkoholen forstærker din depression, selvom det i den aktuelle, det aktuelle tidsrum , virker som om at det dulmer, det er en fake oplevelse. Tro mig. Om det går i spænd med lykke pille ved jeg såmænd ikke, men min erfaring med lykkepiller siger mig at de ikke går i spænd med ret meget, ikke engang det menneskelige legeme, uanset hvilke af de på markedet repræsenterede præperater jeg har prøvet, har gjort mere skade end gavn, på min person.
Og hvad har i det hele taget udløst din depression, er det en fysisk defekt eller en udefra kommet påvirkning,(sorg i form af skilsmisse, dødsfald i familien eller lign) for er det det sidste, så er det nok begrænset hvor stor glæde du får ud af pillerne, Qua min erfaring altså. Så er det venners nærhed familiens nærhed snakke og atter snakke , også gerne med proffesionelt personel, som gi'r lindring. Ikke kemikalier, og i særdeleshed ikke alkohol.
Venligst
Uffehinspage

#6 Ritte412

Ritte412

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 37 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2005 - 06:42

Tit og ofte fremgår det af indlægsseddelen i pakningen.. men som grundregel så lad være for der er mange antidepressive mediciner der bliver forstærket ved alkohol

#7 Meggie1

Meggie1

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.579 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2005 - 08:22

Jeg har været på Cipralex af to omgange (er lige startet på 3.) og selvom der står i indlægssedlen, at Cipralex ikke synes at forstærke virkningen af alkohol, så kan jeg ikke tåle at drikke ret meget. Jeg bliver hundesyg. Så det er vist meget forskelligt fra person til person hvordan man reagerer. Men generelt - som andre også skriver - så frarådes det at man drikker mens man tager antidepressiv medicin... uanset hvilken slags man så tager.
Heute stehen wir am Abgrund, morgen sind wir ein schritt weiter

Husk være glad for det du har her og nu, lykken er nødvendigvis ikke større i det du jager

#8 MsLangoo

MsLangoo

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 530 Beskeder:

Skrevet 05 juni 2005 - 19:29

Interessant spoergsmaal - hm. Jah, jeg har faaet de piller engang, og jeg kan godt fortaelle dig, hvad jeg sku' have gjort: Jeg sku' have skyllet stadset ud i lokummet og holdt op med at drikke, for det var nemlig problemet. Jeg fik det foerst bedre, da jeg gjorde lige praecis ovennaevnte.

Jeg drak som en svamp det meste af den tid, jeg aad pillerne, og det skete der hverken mere eller mindre ved end ellers; men jeg aner da ikke, hvordan blandingen virker paa ikke-alkoholikere. Spoerg den laege, der ordinerer dem.