Gå til indhold

- - - - -

Kollegier i kbh/at bo på værelse

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Guest_cattie333_*

Guest_cattie333_*
  • Guests

Skrevet 07 april 2005 - 16:22

Hejsa :)

Hvordan foregår det i praktis når man skal finde et kollegieværelse i København? Er der en hjemmeside man skal ind på, så skrives op, eller skal man rundt og 'banke på dører'? :)

Tænkte også på at bare leje et værelse, dvs dele lejlighed med et vildt fremmed menneske :8: Nogen der har prøvet det, og hvordan var det? :)

#2 manaka8

manaka8

Erfaren

• Medlemmer
  • 219 Beskeder:

Skrevet 07 april 2005 - 16:28

http://www.pf.dtu.dk/iu/

jeg boede på kollegie i lyngby..... tæt ved Kbh....... var rigtig glad for det....

#3 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.807 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 07 april 2005 - 16:38

CIU er centralindstillingsudvalget, som står for at uddele de fleste kollegieboliger i Københavnsområdet. Derudover er der en række private kollegier, som selv står for optagelsen.

#4 Sommerfugl_77

Sommerfugl_77

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.650 Beskeder:

Skrevet 07 april 2005 - 16:40

Der er:

www.ciu.dk
Som er en fælles opskrivning til kollegier i Kbh.

http://www.kollegier...tor.dk/kkik.htm

Som er et sted du også kan skrives op til kollegier.

Held og lykke med boligjagten :)
"Man skal først vide hvor man vil hen, før man kan gå vejen".

:love: Thor født den 12. januar 2008:love:

http://debat.jubii.d... )_276822.html?

#5 Martin2300

Martin2300

Erfaren

• Medlemmer
  • 284 Beskeder:

Skrevet 07 april 2005 - 16:48

Jeg har boet på Nybrogaard kollegiet i Lyngby (lige mellem Lyngby og Bagsværd Sø). Kanon beliggenhed og super fine personer på den jeg boede på. Mødte lige varmemesteren fornylig og der er minimal ventetid på værelser for tiden - så bare søg løs (igennem CIU).

#6 PlusEsseQuamSimulatu

PlusEsseQuamSimulatu

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 35.936 Beskeder:
  • LocationDet mørke jylland

Skrevet 07 april 2005 - 17:08

Jeg har boet på Herlev Kollegiet. Det er rigtig godt og hyggeligt. Du kan printe ansøgningsskema ud på www.heko.dk
Det ligger lige klods op af Herlev station og der kan du tage både C, H og H+ tog fra. Det tager 12 - 20 min at komme til KBH.
Du bor desuden 10 min fra rigtig gode indkøbsmuligheder.

Du lever kun en gang, men hvis du lever rigtigt er en gang nok

#7 chakiya

chakiya

Awesome.

• Medlemmer
  • 8.429 Beskeder:
  • LocationØsterbro

Skrevet 07 april 2005 - 18:11

Et alternativ er også at gå rundt og banke på, på de forskellige kollegier - men det er nok kun hvis det er akut, det er smartest.

Med hensyn til at bo på værelse, så er der nogle ulemper (en del af mine venner har prøvet det). Man skal være meget selektiv med hos hvem man kommer til at bo, da de KAN få stor indflydelse på din hverdag. Ellers syntes jeg at det virker som om det generelt er dyrere at bo på værelse - 2000 og opefter, hvor kollegier som regle er lidt billigere.

Chakiya
The secret is to bang the rocks together, guys!

#8 cille_glad

cille_glad

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.343 Beskeder:

Skrevet 07 april 2005 - 18:16

Har aldrig boet på kollegie, men bor tæt på Rigshospitalets kollegie, hvor det ser hyggeligt ud.

Til det kollegie skal man vist skrive et særskilt brev om motivation osv. Klik ind på deres hjemmeside - der er det mere info. www.rhk.dk

ellers kan man søge på CIU.