Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad betyder navnet?

• Låst emne Emnet er låst
18 svar på dette emne

#1 SchurThing

SchurThing

Helgen

• Medlemmer
  • 8.608 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2005 - 15:43

Er der nogen der kan hjælpe mig med et link til en side hvor man kan slå op, og sådan taste navne ind, og så få en betydning.. Jeg ved de findes, har været på siderne før, men nu hvor jeg står og gerne vil lære lidt mere kan jeg ikke finde dem?

På forhånd tak...

KH Schurthing :danse:

#2 tvilling431

tvilling431

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.890 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2005 - 08:54

Hmm - Emma betyder huslig eller flittig :gruble: Mon det betyder at hun vil tage opvasken når hun bliver større :genert: :gruble:
:lun: Emma d. 29/1 2005:lun:
:lun: Anne d. 24/10 2006:lun:
:lun:Mattis d. 7/8 2010:lun:

#3 SchurThing

SchurThing

Helgen

• Medlemmer
  • 8.608 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2005 - 20:49

Tak for det..Den inde på netbaby fortæller så bare ikke rigtig navnets betydning, men mere sådan hvor mange der hedder det og hvornår det opstod, Men den engelske var okey, nogen der kan nogle danske sider? Da det ikke var alle navne den engelske havde??? Anyway tak for din hjælp. :-)) KH Schurthing.

#4 dirtydancing

dirtydancing

aktiv misbruger

• Medlemmer
  • 29.561 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 20 marts 2005 - 20:57

schurting...

jeg kender ikke andre steder på nettet, men på biblo har de garantere flere forskellige bøger ala "hvad skal barnet hedde" :) og der er ofte en forklaring på hvoraf navnet kommer...

men min søn hedder Jakob, og jeg synes faktisk der er en god forklaring omkring hans navn på netbaby, både oprindelse og betydning. :) men ok vi har også valgt et gammelt og bibels navn *S*

Og ellers så er der jo altid de der nøglreringe og postkort man kan købe forskellige steder. Måske også et sjovt minde at have til barnet :)

Hanne

:lun: De fantastiske 4 - hænderne og hjertet fuldt  :wub: 

#5 bane-tøssen

bane-tøssen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.090 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2005 - 14:50

Jeg har en "Hvad skal barnet hedde" og vil da gerne slå op i den for dig hvis det er et par bestemte navne du søger.

Kh. Sk

Kunne jeg lokke dig til at slå Yasmin op?????

Så er du en :engel:

Bane-tøssen
Medlem af Slikmutter-klubben: "mødre for slik på babyer"

:love: Mor til 2 krutugler :love:

#6 Skjuz_me

Skjuz_me

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.962 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2005 - 21:16

Jeg har lige kigget i min "Hvad skal barnet hedde" og der kan man ikke finde hverken Yasmin med Y eller med J. Det er også en lidt ældre version (fra 1997), så det kan være det står i en nyere udgave...

Troede ellers lige jeg kunne hjælpe, når nu Skinke ikke havde svaret... :genert:

♥ Ida 23/02-2006 ♥ Maja 24/08-2008 ♥

Wheely bug m.m. til salg (klik)

#7 Tikh

Tikh

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.257 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2005 - 21:27

Kunne jeg lokke dig til at slå Yasmin op?????

Så er du en :engel:

Bane-tøssen

Yasmin betyder "bare" jasmin.

http://www.barn-i-is...dk/pigenavn.htm

Det var hvad jeg kunne finde ud af! :wave:
En yndefuld kvinde opnår ære; tyranner opnår rigdom.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves (tilføjet efter tråden Husdyr/alm. boligbyggeri).

#8 bane-tøssen

bane-tøssen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.090 Beskeder:

Skrevet 22 marts 2005 - 13:47

1000 tak alle sammen!!

Det var da et "kedeligt" navn vi havde fundet til prinsessen *gg*

Bane-tøssen *der havde håbet på en spændene forklaring*
Medlem af Slikmutter-klubben: "mødre for slik på babyer"

:love: Mor til 2 krutugler :love:

#9 SchurThing

SchurThing

Helgen

• Medlemmer
  • 8.608 Beskeder:

Skrevet 22 marts 2005 - 19:02

Hej igen,..
Det er jo bare mig store klovn der ikke havde tjekket flere navne inde på Netbaby... Havde kun lige tjekket Luna, (Ved godt dens betydning med måne, men havde håbet på lidt Historie også) Men ja kan da godt se at så mange andre navne kan den fortælle en lille historie til... Så jeg undskylder....:-))
Har også selv Politikkens navnebog, men synes det er sjovere at sidde på nettet.
Takker endnu engang for jeres Hjælp. KH Schurthing.

#10 SchurThing

SchurThing

Helgen

• Medlemmer
  • 8.608 Beskeder:

Skrevet 22 marts 2005 - 19:04

Jeg har en "Hvad skal barnet hedde" og vil da gerne slå op i den for dig hvis det er et par bestemte navne du søger.

Kh. Sk

Tak hvor sødt af dig at tilbyde.... Men tror jeg har styr på det... hehe, søgte vist bare lidt tidsfordriv.. :-P KH schurthing,