Gå til indhold

Billede
- - - - -

Forelskelse - forskel på mænd og kvinder?

• Låst emne Emnet er låst
2 svar på dette emne

#1 je_suis_cles

je_suis_cles

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 17 Beskeder:

Skrevet 18 december 2004 - 02:58

Jeg har tit undret mig over de forskellige måder mænd og kvinder reagerer på når de er forelskede... Gælder det f.eks. her at mænd er analytiske mens kvinder er intuitive, og holder mænd sig mere i nuet og kvinderne i illussionen? ... Og er der forskel på hvordan de to køn viser følelser for hinanden... (er kvinder eksempelvis bedre til at udtrykke det i ord, mens mænd bruger handlinger?)

.. Det kunne egentlig være meget sjovt at høre fra begge køn om hvordan deres eget reaktionsmønster er... Bare grundet almen nysgerrighed :fløjt:

#2 browneyedhandsomeman

browneyedhandsomeman

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.021 Beskeder:

Skrevet 18 december 2004 - 08:59

Det er lidt svært at se, om du virkelig forudsætter en ensartethed for hvert af de to køns vedkommende. Det ville i alt fald være ret naivt, tror jeg.

Men jeg kan personligt end ikke karakterisere mine forelskelser med en fælles beskrivelse, måske fordi de har bredt sig over spektret mellem en roligt målrettet varme og en opslugende, fornuftsstridig lidenskab. Så min sædvanlige tendens til at tackle udfordringer analyserende, konstruktivt og afslappet har ikke altid haft lige gode chancer.

Åbenhjertighed er nok det eneste træk, der stort set altid er slået igennem - og så min sædvanlige omsorgsfuldhed, som i den slags situationer bliver ekstra udtalt. I øvrigt har jeg hørt, at mit blik har sagt mindst lige så meget som ord og handlinger.

Men mine forelskelser har ikke været mindre forskellige end de piger, de har været rettet mod.

#3 maibit

maibit

Erfaren

• Medlemmer
  • 228 Beskeder:

Skrevet 19 december 2004 - 19:10

lader mig rive med? jo det gør jg nok..men jeg falder virkelig også dybt når jeg forelsker mig :) jeg synes også at det med blikket er rigtigt. min kæreste og jeg kan ligge laaang tid unden at sige noget andet end med vores øjne der borer sig ind i hinanden :D

jeg plejer at skrive digte om alle mine følelser..men jo de blir da tit forvirrede og uforståelige (hvilket jeg ser positivt på) fordi jeg ikke kan definere det helt præcist..

tror mange blir revet og vokser langt ind i den anden..har jeg hverfal hørt :)
hvis jeg ikke vokser med kærligheden og føler mig betaget og oplever en mystik..sys jeg forholdet let kan virke "kedeligt" eller som det er ved at dø..men ikke denne gang. mit nyværende forhold er præget af mystik, høje bølger, rolighed, tryghed, skænderier og fortsat udvikling osv..så det ser ud til at blive godt på længere sigt

øhm hva var det jeg skulle svare på? håber du fik lidt af din nysgerrighed stillet?
-ingen kaos krystaller under mit træ!