Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sim unlock til Sony Ericsson

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 Tippemor

Tippemor

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Beskeder:

Skrevet 14 december 2004 - 09:33

Der skulle vel ikke være én eller anden der lå inde med en sim unlock kode til en Sony Ericsson T68i ?

Jeg synes at det er total latterligt at man skal betale for at få den låst op og er vildt modstander af det, da det skulle være en gratis service for alle mobil ejere!

Nå men hvis det er du har en sådan kode som du gerne vil dele med mig kan du evt sende den til min mail adresse som er anelle_33@hotmail.com

På forhånd tak!
:love: Amor omnia vincit :love: (Kærligheden overvinder ALT)

#2 chr.aalborg

chr.aalborg

Erfaren

• Medlemmer
  • 131 Beskeder:

Skrevet 14 december 2004 - 10:44

Der skulle vel ikke være én eller anden der lå inde med en sim unlock kode til en Sony Ericsson T68i ?

Jeg synes at det er total latterligt at man skal betale for at få den låst op og er vildt modstander af det, da det skulle være en gratis service for alle mobil ejere!

Nå men hvis det er du har en sådan kode som du gerne vil dele med mig kan du evt sende den til min mail adresse som er anelle_33@hotmail.com

På forhånd tak!

Der er 1 kode til hver enkelt telefon, altså ikke en standardkode til sony Ericsson T68i.

Grunden til at man skal betale for simlock hvis den ikke er et halvt år gammelt er fordi at teleselskaberne yder stort tilskud til diverse mobil.

Men efter 6 mdr. så er det gratis at få sin simlock oplyst.

Du kan også finde et af unlockfirmaerne på nettet, hvor de har priser fra 29 kr.

#3 Tippemor

Tippemor

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Beskeder:

Skrevet 14 december 2004 - 15:46

Sagen er den at jeg har købt en brugt mobil som viser sig at være låst.....Hm.... hvilket jeg ikke fik oplyst inden jeg købte den!!! Og da jeg ikke ved hvilken gammel operatør telefonen oprindeligt er registreret hos... ja så bliver det jo lidt kompliceret ved jeg! Så hvad kan man så gøre?

Jeg har tidligere prøvet det med en NOKIA mobil og de har da en standard simlock til deres forskellige modeller!

Min "nye" mobil skulle være ud over de 6 måneders abonement så det skulle ikke vælre noget problem!

Men hvor kan jeg så ringe hen for at få min mobil sim unlocked? Til mit eget teleselskab eller hvad?
:love: Amor omnia vincit :love: (Kærligheden overvinder ALT)

#4 lanemyers

lanemyers

Erfaren

• Medlemmer
  • 197 Beskeder:

Skrevet 14 december 2004 - 15:55

du har prøvet med et sim kort, hvilket selskab hører det til? prøv evt at forhøre dig hos tdc eller sonofons butikker, de kan med det samme se om den er låst til dem, og ellers så er det jo bare lige at låne vennernes simkort, og lige pludselig må der jo være et der virker! god jagt
I want my two dollars!

#5 chr.aalborg

chr.aalborg

Erfaren

• Medlemmer
  • 131 Beskeder:

Skrevet 14 december 2004 - 17:03

Sagen er den at jeg har købt en brugt mobil som viser sig at være låst.....Hm.... hvilket jeg ikke fik oplyst inden jeg købte den!!! Og da jeg ikke ved hvilken gammel operatør telefonen oprindeligt er registreret hos... ja så bliver det jo lidt kompliceret ved jeg! Så hvad kan man så gøre?

Jeg har tidligere prøvet det med en NOKIA mobil og de har da en standard simlock til deres forskellige modeller!

Min "nye" mobil skulle være ud over de 6 måneders abonement så det skulle ikke vælre noget problem!

Men hvor kan jeg så ringe hen for at få min mobil sim unlocked? Til mit eget teleselskab eller hvad?

Til det første afsnit ville jeg sige at du kunne gøre det at finde imei. nr. står på en hvid markat under batteriet og notere det ned, ring ind til de forskellig telefonselskab og hør om de har en låsekode til dig, hvis telefonen er "gammel" nok altså over 6 mdr. så skal de udlevere koden til dig

Det kan godt være at Nokia de har haft en standard simlock, men det har de ikke mere.