Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tandrem Toyota Avensis 1,8 1999

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 pih1974

pih1974

Erfaren

• Medlemmer
  • 115 Beskeder:

Skrevet 25 november 2004 - 21:58

Hvor tit er lige at sådan en tandrem - der sidder et eller andet sted i motoren - skal skiftes ? Min mekanikker sagde at det var "FIIIINT" at skifte den hver 5. år ???? :gruble: Er det fordi det er en for svær opgave Eller ? :slem:

Hvor lang tid tager det ?

#2 Sgt.Bob

Sgt.Bob

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.470 Beskeder:

Skrevet 26 november 2004 - 01:34

Hvor tit er lige at sådan en tandrem - der sidder et eller andet sted i motoren - skal skiftes ? Min mekanikker sagde at det var "FIIIINT" at skifte den hver 5. år ???? :gruble: Er det fordi det er en for svær opgave Eller ? :slem:

Hvor lang tid tager det ?

Tjaa... Kik i servicehæftet. Alt mellem 60- og 120.000 km mellem tandremsskift er normalt. Så det er svært at udtale sig om for den enkelte model.

Men hellere skifte den en gang for meget end en gang for lidt.
Et tandremskift koster vel 3-5000 kroner alt efter model og valg af værksted. Hovedreparation af motor på grund af knækket tandrem løber hurtigt op i 15 - 20.000, såå...

Bob
Nu med Fru sgt.Bob :lun:

Hvis du fryser om ørerne så tjek fru Bob's hæklerier på min hjemmeside

#3 nillerdrengen30

nillerdrengen30

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.505 Beskeder:

Skrevet 26 november 2004 - 10:47

Der er flere faktorer som spiller ind ved tandremsskift.
Det er ikke kun km. tallet som er afgørende, remmens alder skal også tages i betragtning, så din mekaniker er ikke helt galt på den.
Hvis du eksempelvis kun kører 10.000 km om. året, så skal remmen kun skiftes hvert 10. år. Men da er remmen rådnet op længe inden...
Hvis din bil holder meget i tomgang, så kan strålevarmen fra motoren være med til at nedbryde remmen hurtigere, end hvis varmen kan blive blæst væk under kørslen.
Så slå begge faktorer sammen, max. 60 - 100.000 km og max. 5 år

#4 Woodstock

Woodstock

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.941 Beskeder:

Skrevet 27 november 2004 - 01:46

Hvordan er det lige med en avensis fra '99, er der overhovedet tandrem i den, i min fra '02 er der kæde, og den skulle kunne holde i motorens levetid.
TÆNKETROLD

Een af de ældre som stadig tror han er ung.

"det var vise ord " citat Pjeps "Woodie er sød:lun: " citat Mor

#5 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.213 Beskeder:

Skrevet 27 november 2004 - 08:44

Motoren i en 1999 Avensis er en 7AF-E motor, og er ganske rigtigt monteret med kæde - og jeg ville aldrig køre mere end 3 år /75.000 km med sådan en !!! :tie:

En tandrem er lavet af gummi, der bliver mørt, af vind, vejr, og strålevarme fra motoren - husk samtidig at skifte remstrammer, og medløberhjul - selvom mekanikkeren, eller hvem du bruger, siger det ikke er nødvendigt nu - så ved du aldrig om det er nødvendigt om 5 eller 10.000 kilometer - og så skal du hele reperationen igennem igen - hvis ikke remmen er sprunget, og har ødelagt din motor. :badr:
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#6 Sgt.Bob

Sgt.Bob

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.470 Beskeder:

Skrevet 27 november 2004 - 09:37

Motoren i en 1999 Avensis er en 7AF-E motor, og er ganske rigtigt monteret med kæde - og jeg ville aldrig køre mere end 3 år /75.000 km med sådan en !!! :tie:

Og hvorfor så ikke det ?? :forvirret

En af fordelene ved kæde er jo blandt andet at den normalt ikke skal skiftes.

Jeg har selv kædetrukne knastaksler i min Nissan Sunny, og den har da foreløbig kørt 215.000 km uden problemer

Bob

Hvis du fryser om ørerne så tjek fru Bob's hæklerier på min hjemmeside

#7 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.213 Beskeder:

Skrevet 29 november 2004 - 18:11

Skrev jeg KÆDE ??
Store dumme mig ......
En 7 AF-E har TANDREM . !!!!!!! Alt hvad jeg ellers skrev står jeg ved
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#8 Sgt.Bob

Sgt.Bob

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.470 Beskeder:

Skrevet 29 november 2004 - 19:09

Skrev jeg KÆDE ??
Store dumme mig ......
En 7 AF-E har TANDREM . !!!!!!! Alt hvad jeg ellers skrev står jeg ved

OK, så er vi enige. :gogo: